تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر : 5309

آنچه باید از واکسن "نورا" بدانید/ چه کسانی می‌توانند واکسن را تزریق کنند؟

آنچه باید از واکسن "نورا" بدانید/ چه کسانی می‌توانند واکسن را تزریق کنند؟

آنچه باید از واکسن "نورا" بدانید/ چه کسانی می‌توانند واکسن را تزریق کنند؟ مجوز مصرف واکسن "نورا" به عنوان یادآور سایر واکسن‌ها اخیراً از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده و جزئیات مصرف این واکسن اعلام شده است. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مجوز مصرف واکسن نورا به عنوان

آنچه باید از واکسن "نورا" بدانید/ چه کسانی می‌توانند واکسن را تزریق کنند؟

مجوز مصرف واکسن "نورا" به عنوان یادآور سایر واکسن‌ها اخیراً از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده و جزئیات مصرف این واکسن اعلام شده است.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مجوز مصرف واکسن نورا به عنوان یادآور سایر واکسن‌ها اخیراً از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده است.

طبق این نتایج، مطالعه بالینی فاز 3 واکسن نورا براساس ضوابط اعلام شده سازمان غذا و دارو و شرایط اپیدمی کووید 19 و برنامه واکسیناسیون کشوری، در قالب دو کارآزمایی به منظور ارزیابی "ایمنوژنیسیته" و ایمنی دوز یادآور واکسن روی داوطلبین بالای 18 سالی که دو نوبت واکسیناسیون خود را کامل کرده بودند، صورت گرفت.

واکسن نورا، واکسن صددرصد ایرانی از نوع واکسن‌های نوترکیب پروتئینی است که بر اساس تحریک سیستم ایمنی بدن به بخشی از پروتئین اتصالی اصلی ویروس طراحی شده است. کلیه مراحل طراحی و تولید ا ین واکسن در شرکت دانش‌بنیان پلاسما درمان سرو سپید به مدت 15 ماه زیر نظر محققین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و تحت نظارت سازمان غذا و دارو انجام شده است.

مراحل کارآزمایی بالینی فاز اول، دوم و سوم خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و بی‌خطر بودن و حفاظت بخشی خود را اثبات کرده است و در حال حاضر با کسب استانداردهای مورد تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با اخذ مجوز کمیته ملی اخلاق در تاریخ 16 اسفند ماه 1400 به منظور تزریق دوز یادآور در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته است.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی و متخصصین این امر با آغاز پیک جدید ابتلا به بیماری کرونا، برای تزریق دوز یادآور که شامل دوز سوم و چهارم است بهترین واکسن‌های مورد انتخاب واکسن‌هایی هستند که بر پایه پروتئین نوترکیب هستند از جمله این واکسن‌ها می‌توان به واکسن نورا اشاره کرد که نسبت به سایر واکسن‌های نوترکیب دارای مزایایی شامل واکسن نوترکیب صددرصد ایرانی، دارای کیفیت بالا و خلوص 100 درصدی پروتئین نوترکیب، استفاده از تکنولوژی پیشرفته در فرایند تولید و تخلیص و فاقد هرگونه ناخالصی، بدون هیچ گونه عوارض جدی و کاملا بی خطر، افزایش چشمگیر تیتر آنتی‌بادی حفاظت بخش در 100 درصد افراد با تزریق دوز یادآور، قابلیت مهار سوش‌های جهش یافته ‌ ویروس کرونا و پایداری تیترآنتی بادی حداقل تا 4 ماه پس از تزریق است.

نحوه مصرف واکسن نورا

واکسن نورا به شکل تک‌دوز نیم میلی‌لیتر به صورت عضلانی تزریق می‌شود.

عوارض جانبی احتمالی واکسن نورا چیست؟

هیچ گونه عارضه جدی در افراد واکسینه شده گزارش نشده است. سردرد و احساس خستگی و عوارض در محل تزریق از قبیل سفتی و درد در بعضی از افراد مشاهده شده است.

موارد منع مصرف واکسن نورا

بر اساس مطالعاتی که تاکنون انجام شده و مجوزهای صادرشده ، واکسن نورا را می‌توان به افراد 18 سال به بالا تزریق کرد. بدیهی است تزریق آن به افراد زیر 18 سال پس از پایان مطالعات و تکمیل پایانی و در نهایت اخذ مجوزهای قانونی امکان‌پذیر خواهد بود.

تزریق واکسن نورا برای افراد با سابقه حساسیت شدید (شوک آنافیلاکسی) به هر یک از اجزای سازنده آن ممنوع است.

تزریق واکسن نورا در دوران بارداری و شیردهی تا پایان مطالعات و تکمیل اطلاعات و در نهایت صدور مجوز قانونی ممنوع است.

براساس اعلام سازندگان واکسن، هیچ گونه تداخلات دارویی برای واکسن نورا تاکنون ذکر نشده است.

آیا واکسن نورا روی سویه‌های کرونا موثر است؟

اگرچه تمامی انواع واکسن‌های کووید 19 که در سراسر جهان مجوز اضطرار دریافت نمودند با تمرکز بر ویروس چینی (ووهان) ساخته شده‌اند، اما بررسی‌ها نشان داد واکسن نورا به میزان قابل توجهی برسوش های جهش یافته از جمله اومیکرون بسیار موثر بوده است.

نفش پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید "واکسن نورا"

انتهای پیام/

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.