تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 4773

افزایش پوشش بیمه‌ای دارو با طرح "دارویار"/ قیمت دارو برای مردم زیاد نمی‌شود

افزایش پوشش بیمه‌ای دارو با طرح "دارویار"/ قیمت دارو برای مردم زیاد نمی‌شود

افزایش پوشش بیمه‌ای دارو با طرح "دارویار"/ قیمت دارو برای مردم زیاد نمی‌شود وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح دارویار برای افزایش پوشش بیمه‌ای داروها گفت: هیچ تغییری در هزینه دارویی بیماران رخ نمی‌دهد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتربهرام عین‌اللهی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری 24

افزایش پوشش بیمه‌ای دارو با طرح "دارویار"/ قیمت دارو برای مردم زیاد نمی‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح دارویار برای افزایش پوشش بیمه‌ای داروها گفت: هیچ تغییری در هزینه دارویی بیماران رخ نمی‌دهد.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتربهرام عین‌اللهی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری 24 شبکه خبر اظهار کرد: طرح ارتقای بیمه همگانی سلامت از پوشش بیمه برای افراد فاقد آن آغاز شد و خوشبختانه امسال، مجلس حدود 6 هزار میلیارد تومان برای این طرح، در نظر گرفت که در نتیجه حدود 6 میلیون نفر از اقشار کم درآمد سه دهک پایین، به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت، از یک سو زیرساخت‌های بیمه‌ای ارتقا یافت و از سوی دیگر، مجلس شورای اسلامی 5 هزار میلیارد تومان برای تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌الاعلاج در نظر گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای طرح "دارویار" از امروز در کشور گفت: در این طرح، تعداد داروهای تحت پوشش بیمه افزایش یافته است؛ به طوری که به تازگی 100 قلم داروی پرمصرف، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و همچنین 366 قلم داروی ضروری پرمصرف بیماری‌های مزمن از جمله بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی بیمه شدند.

عین‌اللهی با بیان اینکه در طرح دارویار، پوشش بیمه‌ای داروها افزایش می‌یابد، گفت: با دستور رئیس جمهور، اعتبارات مناسبی برای تقویت بیمه‌ها اختصاص یافته است تا هزینه داروی بیماران، تامین شود. این طرح از امشب در سراسر کشور با هدف کاهش هزینه‌های بیماران و افزایش پوشش بیمه‌ای اکثر داروها به نحوی اجرایی می‌شود که هیچ تغییری در هزینه دارویی بیماران رخ ندهد.

وی تصریح کرد: ثابت ماندن پرداخت از جیب بیماران، از اهداف این طرح است و در حالی که در سال‌های قبل، پرداخت از جیب بیماران در حوزه سلامت و هزینه‌های دارو افزایش داشت، با اجرای این طرح، هزینه‌های دارویی آنان تامین و پوشش بیمه‌ای داده می‌شود.

کلاف سردرگم نظام ارزی دارو/ نظام دارویی کشور چطور منابع ارزی را می‌بلعد؟!تولید و واردات دارو ماهانه به 200 میلیون دلار ارز نیاز دارد/ افزایش 40 درصدی هزینه تولید دارو در کشور

انتهای پیام/

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.