تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۳
کد خبر : 1611

بازی فکری کم هزینه برای هماهنگی دو نیمکره مغز کودک

بازی فکری کم هزینه برای هماهنگی دو نیمکره مغز کودک

بازی های فکری در خلاق تر کردن کودکان و باهوش شدن آنها بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب 2 بازی فکری معرفی شده است. به گزارش سلامت روز،  یک بازی فکری ساده و جذاب برای هماهنگی دو نیمکره مغز و هماهنگی چشم و دست کودک، بازی پر و خالی‌ کردن ظرف حبوبات است. به این

بازی های فکری در خلاق تر کردن کودکان و باهوش شدن آنها بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب 2 بازی فکری معرفی شده است.

به گزارش سلامت روز،  یک بازی فکری ساده و جذاب برای هماهنگی دو نیمکره مغز و هماهنگی چشم و دست کودک، بازی پر و خالی‌ کردن ظرف حبوبات است.

به این صورت که یک کاسه پر از حبوبات در وسط و دو کاسه خالی در طرفین آن بگذارید. حالا از کودک بخواهید دو قاشق بردارد و همزمان با هر دو قاشق از کاسه وسطی حبوبات بردارد و در دوکاسه کناری بریزد. وقتی تمام محتوای کاسه وسطی خالی شد، از او بخواهید حالا برعکس عمل کند و از دو کاسه کناری به‌طور همزمان حبوبات را داخل کاسه وسطی بریزد.

در بطری‌های رنگی

به گزارش همشهری آنلاین، در بطری‌های رنگی در بازی‌های متعددی به‌کار می‌آیند. یکی از ساده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین این بازی‌ها، به این صورت است: از هر رنگ چندین در بطری آماده کنید و آنها را به‌طور پراکنده روی یک صفحه مقوایی بچسبانید.

بعد تعدادی کش پول به کودک بدهید و از او بخواهید با کمک کش پول، هر دو در همرنگ را به هم وصل کند. برای بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانید اعداد فارسی و انگلیسی را روی در بطری بنویسید و از کودک بخواهید به هم وصل کند. یا حروف کوچک و بزرگ را به هم وصل کند.‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.