تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۳
کد خبر : 4298

دروغ گفتن و تاثیر منفی آن بر قلب و فشار خون

دروغ گفتن و تاثیر منفی آن بر قلب و فشار خون

دروغ گفتن براساس مطالعاتی که انجام شده است اثرات منفی اجتماعی و روانی زیادی دارد. به گزارش سلامت روز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه ۱۰ هفته‌ای که در دانشگاه نوتردام انجام شد، گزارش داد که بدن به دروغگویی پاسخ منفی می‌دهد. در طول این مطالعه، محققان از گروهی از افراد خواستند تا به

دروغ گفتن براساس مطالعاتی که انجام شده است اثرات منفی اجتماعی و روانی زیادی دارد.

به گزارش سلامت روز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه ۱۰ هفته‌ای که در دانشگاه نوتردام انجام شد، گزارش داد که بدن به دروغگویی پاسخ منفی می‌دهد.

در طول این مطالعه، محققان از گروهی از افراد خواستند تا به مدت ۱۰ هفته از دروغ گفتن خودداری کنند و آن‌ها را تحت نظر قرار دادند.

آن‌ها دریافتند که گروه صادق موارد کمتری از اختلال در سلامت روان مانند احساس استرس یا افسردگی و همچنین علائم فیزیکی کمتر، مانند گلودرد یا سردرد را گزارش کردند. کسانی که حقیقت را گفتند، در روابط خود با دوستان و خانواده وضعیت بهتری داشتند.

علاوه بر این، روانشناسان کشف کرده اند که دروغ گفتن می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و سطوح بالاتر هورمون استرس در خون شود و به مرور زمان می‌تواند به طور قابل توجهی بر سلامت روحی و جسمی تاثیر بگذارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.