تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 1706

روان‌گردان‌ ها : از درمان بیماری ها تا بلای جان خانواده ها

روان‌گردان‌ ها : از درمان بیماری ها تا بلای جان خانواده ها

روان گردان ها جزو آن دسته از داروهایی هستند که برای درمان برخی از بیماری های روانی استفاده می شود اما برخی از مردم از آنها سو استفاده می کنند که می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری برای انسان شود. در این ویدئو سعی شده است که از پیشینه روان گردان ها صحبت کنیم و

روان گردان ها جزو آن دسته از داروهایی هستند که برای درمان برخی از بیماری های روانی استفاده می شود اما برخی از مردم از آنها سو استفاده می کنند که می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری برای انسان شود.

در این ویدئو سعی شده است که از پیشینه روان گردان ها صحبت کنیم و بگوییم که این مواد چطور می تواند به انسان صدمه بزند و در کدام یک از بیماری ها می تواند به عنوان یک داروی شفا بخش عمل کند.

روان‌گردان‌ ها خطرناک یا شفا بخش

با وجود ذهنیت منفی‌ای که درباره تأثیرات بسیار بد روان‌گردان‌ها وجود دارد، این مواد در مصارف پزشکی، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر می باشد. از کشف اتفاقی «اِل‌ اِس‌ دی» و استفاده سازمان سی‌آی‌اِی از آن برای سربازانش، از آزمایش دانشگاه سلطنتی لندن مبنی بر تأثیر «ماشروم» روی بیماران مبتلا به افسردگی و از «آیاهواسکا» که سال‌هاست در بین ساکنین آمازون معجونی شفابخش در درمان بیماری‌های روحی است گرفته تا مصارف هیپی‌ها از آن در سان‌فرانسیسکو؛ مصرف این ترکیبات شاید در فرهنگ و عقاید ملل گوناگون پیشینه‌ای دراز داشته باشد.
منبع ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.