تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 12685

روغن چوب صندل و فواید باورنکردنی آن برای بدن

روغن چوب صندل و فواید باورنکردنی آن برای بدن

ترکیب فعال و اصلی روغن چوب صندل، آلفا سانتالول است و به دلیل پتانسیل بالایی که دارد  برای از بین بردن سلول های سرطانی مورد بررسی قرار گرفته و بسیار مفید است. به گزارش سلامت روز به نقل از بهداشت نیوز، روغن چوب صندل روغنی است که از چوب و ریشه درختی به نام آلبوم

ترکیب فعال و اصلی روغن چوب صندل، آلفا سانتالول است و به دلیل پتانسیل بالایی که دارد  برای از بین بردن سلول های سرطانی مورد بررسی قرار گرفته و بسیار مفید است.

به گزارش سلامت روز به نقل از بهداشت نیوز، روغن چوب صندل روغنی است که از چوب و ریشه درختی به نام آلبوم به دست می آید. این گیاه عمدتاً در هند و همچنین در اندونزی کشت می شود.
به گزارش سرویس ترحمه بهداشت نیوز، پوست آن صاف و قهوه ای مایل به خاکستری است، در حالی که بعضی از آنها دارای تناژهای زرد اخرایی است. علاوه بر این، دارای گل های کوچک بنفش یا صورتی است.

این گیاه در آیین های هندو و بودایی اهمیت زیادی دارد و در این آیین‌ها، اغلب به عنوان بخور استفاده می‌شود. با این حال، فراتر از آن، این روغن در طب آیورودا برای درمان برخی از مشکلات سلامتی استفاده شده است.

فواید روغن چوب صندل:

اسانس چوب صندل برای اهداف درمانی مختلف، به ویژه در طب آیورودا و طب سنتی چینی استفاده شده است. با این حال، بسیاری از کاربردهای آن فقط بر اساس شواهد و حکایتی است و توسط مطالعات علمی ثابت نشده است.پس مزایای بالقوه آن چیست؟

رفع اضطراب

روغن چوب صندل به دلیل داشتن ترکیبات فرار، در رایحه درمانی برای متعادل کردن سیستم عصبی و کاهش اضطراب استفاده شده است. استنشاق آن از طریق یک دیفیوزر باعث ایجاد یک اثر آرامش بخش می شود که ممکن است فرد خود را در حالت بهبود یافته نشان دهد.
یک جلسه آروماتراپی با چوب صندل، اسطوخودوس، نعناع فلفلی و پرتقال در کاهش اضطراب در گروهی از زنان که تحت بیوپسی سینه قرار می‌گرفتند، مفید بود.

التیام زخم

به طور سنتی، از این روغن برای کاهش خطر عفونت و بهبود زخم‌های پوستی جزئی استفاده می‌شود. در مطالعه‌ای که توسط محققان در آلمان انجام شد، مشخص شد که پوست دارای گیرنده‌ای برای چوب صندل است که پس از فعال شدن، تکثیر سلولی را برای سرعت بخشیدن به بهبودی افزایش می دهد.

چوب صندل

ضد التهاب

تحقیقات به اشتراک گذاشته شده در مجله درماتولوژی هند نشان می دهد که چوب صندل پتانسیل یک عامل ضد التهابی را دارد. به این دلیل که می‌تواند سیگنال‌های سلولی را در بدن تغییر دهد. به این ترتیب، به درمان علائم اختلالات التهابی پوست مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک کمک می‌کند.

خواص ضد توموری

ترکیب فعال و اصلی روغن چوب صندل، آلفا سانتالول است و به دلیل پتانسیل بالا برای از بین بردن سلول های سرطانی مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیقاتی که انجام شده مشخص شد که این ترکیب به القای مرگ سلولی در سلول‌های سرطانی پوست کمک می‌کند.

کاربردهای سنتی روغن چوب صندل:

جدای از فواید فوق، روغن چوب صندل به عنوان یک عامل درمانی برای سایر بیماری ها استفاده شده است در حالی که این درمان انتخاب اول برای بیماری نیست اما به طور کلی به خوبی تحمل می شود و می تواند به عنوان یک درمان کمکی در نظر گرفته شود.

کاربردهای اصلی آن چیست؟

درمان بیماری های پوستی، خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن از درمان آکنه، زگیل، و پسوریازیس پشتیبانی می‌کند.

عفونت‌های دستگاه ادراری، این ماده دارای خواص ضد عفونی کننده و ادرارآور است که از تسکین سیستیت و اورتریت حمایت می کند.

بیماری های تنفسی، ترکیبات فرار آن به پاکسازی مجاری تنفسی در صورت سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت و سینوزیت کمک می کند.
مشکلات گردش خون، به صورت موضعی به عنوان یک تونیک وریدی برای حمایت از درمان رگ‌های واریسی و هموروئید استفاده می‌شود.

عفونت‌های دهان، به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی به کاهش عفونت های دهان و لثه کمک می کند.

قارچ ناخن، از نظر خارجی به کنترل اونیکومیکوزیس کمک می کند.

خطرات و عوارض جانبی احتمالی روغن چوب صندل

به طور کلی، روغن چوب صندل تا زمانی که به درستی و در دوز مناسب استفاده شود، برای اکثر افراد بی‌خطر است. معمولاً به خوبی تحمل می شود.
اما با توجه به کمبود مطالعات علمی، توصیه می شود در موارد زیر از آن خودداری شود:

بارداری و شیردهی، کودکان زیر شش، سال افرادی که در شرف جراحی هستند (ابتدا با پزشک خود مشورت کنید)، بیماران مبتلا به گاستریت، بیماری کبد و آسیب شناسی عصبی.
اسانس به خودی خود می تواند برای پوست تحریک کننده باشد. به همین دلیل، بهتر است آن را با روغن های حامل مانند روغن نارگیل، زیتون یا بادام مخلوط کنید.

علاوه بر این، توصیه می‌شود برای رد کردن هرگونه واکنش احتمالی، یک آزمایش پچ انجام دهید. برای این کار کافی است مقدار کمی از آن را روی ناحیه ای از پوست قرار دهید. اگر بعد از ۱۲ ساعت هیچ سوزش یا ناراحتی وجود نداشت، می توانید آن را بدون مشکل استفاده کنید.

چگونه یک روغن چوب صندل با کیفیت بالا انتخاب کنیم؟

هنگام خرید روغن چوب صندل در بازار، بررسی اینکه آیا با ویژگی های خاصی مطابقت دارد، راحت است. به این ترتیب خلوص و خواص آن تضمین می شود.
اول از همه، باید حداقل سطح بدون الکل ۹۰ درصد را داشته باشد.
برچسب باید مشخص کند که از گونه‌های آلبوم مشتق شده است. اگر نام‌هایی مانند «روغن معطر» یا «روغن با اسانس چوب صندل» داشته باشد، احتمالاً نسخه‌های مصنوعی با مخلوطی از روغن‌های دیگر است.

چگونه از این روغن در خانه استفاده کنیم؟

اسانس چوب صندل را می توان در آروماتراپی، ماساژ و یا در کپسول استفاده کرد. کپسول معمولا در دوز ۲۰ تا ۵۰ میلی گرم ارائه می شود. مصرف ۳ یا ۴ عدد در روز بسته به بیماری توصیه می شود.

راه های دیگر استفاده از آن به شرح زیر است:

در پخش کننده های عطر. مخلوط با روغن بادام یا نارگیل برای ماساژ پوست. افزوده شده در عطر، کرم بدن یا لوسیون (حدود ۳ تا ۵ قطره).
در آب جوش (بخارآن را می توان در صورت مشکلات تنفسی استنشاق کرد).

تا به امروز، هیچ مطالعه بالینی وجود ندارد که تمام مزایای نسبت داده شده به روغن چوب صندل را ثابت کند. با این حال، این محصول به خوبی قابل تحمل است و می توان از آن به عنوان یک درمان مکمل استفاده کرد. در رایحه درمانی و موضعی، گزینه خوبی برای آرامش بدن و ذهن است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.