تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 7650

سیر بخورید تا لاغر و جذاب شوید

سیر بخورید تا لاغر و جذاب شوید

سیر باعث جذاب‌تر شدن مردان می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده که این باور کاملاً نادرست است. تنها محدودیت این است که مرد باید دو حبه سیر بخورد، آن هم ۱۲ ساعت قبل از قرار با زنی که می‌خواهد او را تحت تاثیر قرار دهد. به گزارش سلامت روز به نقل از همشهری آنلاین، فواید مصرف

سیر باعث جذاب‌تر شدن مردان می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده که این باور کاملاً نادرست است. تنها محدودیت این است که مرد باید دو حبه سیر بخورد، آن هم ۱۲ ساعت قبل از قرار با زنی که می‌خواهد او را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سلامت روز به نقل از همشهری آنلاین، فواید مصرف سیر فراتر از مصون نگه داشتن ما در برابر سرماخوردگی است. در این مطلب می‌خواهیم شما را با تمامی فواید سیر و اتفاقاتی که با خوردن آن به طور روزانه در بدن شما رخ می‌دهد آشنا کنیم.

سیر (Garlic) گیاهی است که هر کدام از ما حداقل یک‌بار آن را امتحان کرده‌ایم. ما چنان به این دانه بدبو اما پرخاصیت عادت داریم که هیچ‌گاه متوجه منحصر به‌ فرد بودن آن و خواص خارق العاده‌اش نشده‌ایم. فواید مصرف سیر فراتر از مصون نگه داشتن ما در برابر سرماخوردگی است.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با تمامی فواید سیر و اتفاقاتی که با خوردن آن به طور روزانه در بدن شما رخ می‌دهد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

۱- جذاب‌تر خواهید شد

سیر باعث جذاب‌تر شدن مردان می‌شود. اگرچه همواره شنیده‌ایم که بوی ناخوشایند سیر باعث می‌شود که کسی تمایلی به تعامل و نزدیک شدن به شما را نداشته باشد، اما مطالعات اخیر نشان داده که این باور کاملاً نادرست است. تنها محدودیت این است که مرد باید دو حبه سیر بخورد، آن هم ۱۲ ساعت قبل از قرار با زنی که می‌خواهد او را تحت تاثیر قرار دهد. شاید باور نکنید اما زنان از بوی بدن مردی که به تازگی سیر خورده بسیار خوششان خواهد آمد. اگرچه توضیح این مسئله برای دانشمندان مشکل است، اما شاید دلیل این امر در ویژگی‌های ضد میکروبی سیر نهفته باشد که باعث می‌شود بوی عرق بدن مرد بیش از حد نبوده و بد بو نباشد.

۲- سیستم ایمنی بدن شما تقویت خواهد شد

این را که سیر از ما در برابر انواع ویروس‌ها و سرماخوردگی محافظت می‌کند مادر بزرگ‌هایمان نیز می‌دانستند؛ اما دانشمندان کشف کرده‌اند که برای بیمار نشدن در فصل زمستان باید به طور مداوم سیر بخوریم. این موضوع بدین دلیل است که سیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین، روغن‌های مفید و آمینو اسیدهاست. علاوه بر این، سیر در ترکیبات خود یک ماده ارگانیک به نام آلیسین دارد که می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین ببرد.

نکته مهم این است که برای اینکه بتواند از شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند، سیر باید تازه باشد. آلیسین تنها با تخریب مکانیکی سلول‌های سیر که در نتیجه پرس کردن یا برش دادن ایجاد می‌شود رخ می‌دهد. وقتی که یکپارچگی یک حبه سیر به هم می‌خورد، ترکیبات موجود در آن با هم ترکیب شده و یک ترکیب قوی ضد میکروبی تشکیل می‌دهند، در حالی که گرما دادن به سیر تقریبا تمامی فواید آن را از بین می‌برد.

۳- فشار خون شما تنظیم می‌شود

اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سیر باعث باز شدن رگ‌ها و کاهش فشار شاهرگ‌ها می‌شود. در نتیجه مصرف مداوم سیر از دست سردرد، فشار بر روی قلب و گرفتگی سینه و فشار خون بالا راحت خواهید شد. برای درمان فشار خون بالای خود باید روزی ۴ هبه سیر مصرف کنید.

علاوه بر این، سیر مقدار کلسترول بد موجود در خون را به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد داد و بدین ترتیب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته در فرد دو برابر کاهش می‌یابد. اما به یاد داشته باشید که استفاده از سیر به تنهایی نمی تواند درمانی کامل برای فشار خون بالا شناخته شود.

۴- حافظه شما تقویت خواهد شد

بر اساس تحقیقات، بدن و مغز انسان بر اثر یک واکنش اکسیداسیون شیمیایی که از مصرف غذا و اکسیژن حاصل می‌شود دچار پیری می شوند و به جای آن انرژی تولید می‌کنند. در طی این فرآیند سلول‌های می‌میرند و به مرور زمان، پوست ما شل شده و مغز نیز توان گذشته خود را از دست می‌دهد. آنتی اکسیدان‌ها با اکسیداسیون مضاعف مقابله کرده و به ما کمک می‌کنند که مدت بیشتری جوان بمانیم اما کمپانی‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی، این ترکیبات آنتی اکسیدان را با قیمت‌هایی گزاف به ما می‌فروشند. با این وجود، سیر حاوی ترکیباتی متعدد است که از پیری مغز جلوگیری می کنند بدون این که هزینه زیادی در پی داشته باشد. افراد سالمندی که سیر مصرف می کنند بسیار کمتر از دیگران به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند و مصرف سیر در افراد جوان نیز می تواند به تقویت حافظه و افزایش خلاقیت و تراوش ذهنی و مغزی منجر شود. تنها کاری که باید بکنید این است که به طور مرتب و روزانه سیر مصرف کنید.

۵- بنیه و استقامت بدنی شما تقویت می‌شود

مصرف سیر باعث می‌شود که ماهیچه‌ها و قلب کارایی بیشتر و بهتری داشته باشند. اگر ورزشکار باشید، مصرف سیر عملکرد ورزشی شما را بهبود خواهد بخشید. در یونان باستان، در روزگاری که کسی دوپینگ نمی‌کرد، به ورزشکاران المپیکی سیر خورانده می‌شد زیرا این کار باعث می‌شد که ورزشکاران عملکرد بهتری در دوومیدانی و تیراندازی داشته باشند. همچنین این ماده شگفت‌انگیز برای افراد غیرورزشکار نیز مهم و مفید بود زیرا احساس خستگی را از بین برده، توان تولید را افزایش داده و به افراد کمک می کرد که در هوای بسیار سرد زنده بمانند.

۶- مو و پوست شما شرایط بهتری خواهد یافت

سیر باعث تحریک رشد مو شده و در ادامه بلندتر شدن و ضخیم‌تر شدن آن را در پی دارد. حتی سیر می‌تواند آلوپسیای موضعی (طاسی موضعی) را نیز درمان کند. برای این کار باید سیر را به موضعی که دچار ریزش مو شده بمالید. خوشبختانه سازندگان مواد آرایشی بهداشتی موفق به ساخت روغن موی سیر بدون بو نیز شده اند. همچنین فیبروبلاست ها (سلول هایی که مسئول جوان سازی پوست هستند) نیز به خوبی به سیر واکنش نشان می دهند.

با خوردن تنها ۲ حبه سیر در روز می توانید مقدار تولید کلاژن و الاستین در پوستتان را در حد نرمال نگه دارید. همچنین سیر دارای ترکیباتی است که از پوست شما در برابر تاثیرات مخرب و پیرکننده نور خورشید محافظت می کند. اگر به طور مرتب سیر مصرف کنید، نور خورشید نمی تواند مانند گذشته پوست شما را خشک کند.

۷- سیر درد دندان را کاهش می‌دهد

به دلیل ترکیبات آنتی باکتریال و ضد قارچی که دارد، سیر برای سلامت دهان و دندان نیز بسیار مفید است. این ترکیبات باعث از بین رفتن میکروب‌های درون دهان شده و التهاب لثه را درمان می‌کنند. همچنین سیر خطر پوسیدگی دندان را نیز کاهش می‌دهد. از این رو اگر به طور مرتب سیر مصرف کنید نیاز شما برای مراجعه به دندان‌پزشک نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

۸- مصرف سیر شما را لاغر خواهد کرد

مصرف سیر برای کسانی که به تناسب اندام خود حساسند نیز بسیار مناسب است. به خاطر واکنش‌های شیمیایی پیچیده ای که با مصرف سیر رخ می‌دهد، ماده «آهوین» (Ajoene) موجود در آن باعث فعال‌سازی مواد تخمیری و چربی سوزی در خون می‌شود که چربی‌های انباشته شده در بدن را می‌سوزاند. از این رو بعید نیست که به‌زودی ماده‌ای طبیعی برای چربی سوزی با استفاده از سیر تولید شود. وقتی که رژیم غذایی نامناسب و نامتوازن دارید، مصرف سیر از افزایش وزن جلوگیری خواهد کرد. در واقع ترکیبات سیر باعث می شود که کالری‌های اضافی که وارد بدن می شوند سوزانده شوند.

نکات احتیاطی در مورد مصرف سیر

حتی محصولی بسیار مفید مانند سیر نیز باید با احتیاط مصرف شود زیرا در مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، مصرف سیر می‌تواند خطرناک باشد:

۱- پزشکان مصرف مقادیر زیادی سیر را در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی‌کنند. کودکان زیر ۷ سال نیز نباید مقدار زیادی سیر مصرف کنند.

۲- باید دو هفته قبل از انجام جراحی از مصرف سیر دست بکشید، زیرا سیر باعث رقیق شدن خون شده و می‌تواند باعث خونریزی بیشتر در حین جراحی یا بعد از آن شود.

۳- وقتی که سیر یا ترکیبات دارای سیر روی پوست قرار بگیرند، باعث حالتی شبیه سوختگی در پوست می‌شوند. از این رو قبل از استفاده از سیر روی پوست با پزشک خود مشورت کنید.

۴- سیر برای برخی از حیوانات سمی است، به خصوص برای سگ‌ها و گربه‌هایی که نژاد ژاپنی هستند.

۵- پزشکان می‌گویند که یک فرد سالم می‌تواند تا روزی ۴ حبه سیر مصرف کند و احساس خوبی از این بابت داشته باشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.