تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر : 4139

هر فرد آلوده به زیرسویه جدید کرونا می‌تواند 18 نفر را مبتلا کند

هر فرد آلوده به زیرسویه جدید کرونا می‌تواند 18 نفر را مبتلا کند

هر فرد آلوده به زیرسویه جدید کرونا می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سرعت انتشار زیرسویه جدید کرونا ۱.۵ برابر اومیکرون است، گفت: هر فرد آلوده به زیرسویه جدید کرونا (BA.۵) می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کمال

هر فرد آلوده به زیرسویه جدید کرونا می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه سرعت انتشار زیرسویه جدید کرونا ۱.۵ برابر اومیکرون است، گفت: هر فرد آلوده به زیرسویه جدید کرونا (BA.۵) می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کمال حیدری امروز در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه افزایش شمار مبتلایان کرونا مجدداً از کشورهای آمریکایی و اروپایی آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به تردد مردم بین کشورهای جهان و کاهش حساسیت کشورها، با سویه‌های جدید در جهان روبرو می‌شویم.

وی افزود: قبلاً اومیکرون شایع بود اما سپس زیرسویه‌های BA.1 و BA.2 و BA.4 و BA.5 شایع شدند؛ زیرسویه BA.5 از خانواده اومیکرون اما رفتارش کمی متفاوت است. این گونه کرونا، سرعت انتشار بسیار بالاتری از اومیکرون دارد و سرعت انتشار آن 1.5 برابر اومیکرون است؛ اما بیماری‌زایی آن مانند اومیکرون است.

حیدری ادامه داد: تعداد موارد ابتلا در کشورهای اطراف ما مانند امارات، قطر، عربستان، عراق، ترکیه، پاکستان، کویت و … در حال افزایش است و به دلیل گردشگری و ارتباط بین مردم این کشورها، موارد ابتلا رو به افزایش است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: در زیرسویه جدید کرونا، هر یک نفر مبتلا می‌تواند 18 نفر را مبتلا کند، در حالی که درمورد ویروس ووهان(سویه اولیه کرونا) هر یک نفر دو نفر را می‌توانست مبتلا کند.

حیدری بیان کرد: این زیرسویه در گروه کودکان و نوجوانان نیز بروز می‌یابد و علائم این زیرسویه کرونا مشابه اومیکرون و شامل تب و مشکلات گوارشی و … است.

وی با اشاره به ورود زیرسویه BA.5 به کشور تأکید کرد: در حال حاضر در کل کشور پایگاه‌های دیده‌وری داریم الان در این پایگاه‌ها از افراد مشکوک به کرونا تست گرفته و وضعیت سویه‌ها بررسی می‌شود. روز گذشته 17 درصد افراد مراجعه‌کننده به مراکز، درگیر سویه BA.5 بوده‌اند که نشانگر این است که این سویه در حال پراکنده و منتشر شدن در کشور است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که مردم در مراوده با حجاج و مسافران از ماسک استفاده کنند، گفت: باتوجه به احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی در تجمعات پس از بازگشت حجاج، مردم از ماسک استفاده و در صورت دست دادن، دستان خود را ضدعفونی کنند.

آمار کرونا در ایران| شناسایی 1453 بیمار جدید/ 5 نفر جان باختندآخرین وضعیت بستری و فوتی‌های کرونا در استان‌های ایران/ افزایش 2.3برابری بیماران سرپایی + نقشه و نمودارشناسایی زیرسویه جدید اومیکرون در شانگهای چین

انتهای پیام/

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.