تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۵۰
کد خبر : 8055

پیاده روی؛ یک توصیه فوری برای افراد دارای اضافه وزن

پیاده روی؛ یک توصیه فوری برای افراد دارای اضافه وزن

توصیه های ورزشی برای افراد دارای اضافه وزن در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است. فراموش نکنید که اگر چاق هستید، شروع یک رژیم ورزشی می‌تواند سخت و حتی دردناک باشد. اما به آرامی شروع کنید و از مزایای آن بهره مند خواهید شد. به گزارش سلامت روز به نقل از ایسنا و به

توصیه های ورزشی برای افراد دارای اضافه وزن در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است. فراموش نکنید که اگر چاق هستید، شروع یک رژیم ورزشی می‌تواند سخت و حتی دردناک باشد. اما به آرامی شروع کنید و از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

به گزارش سلامت روز به نقل از ایسنا و به نقل از گاردین، برای بسیاری از ما ورزش بخشی از زندگی روزمره ما نیست و برای افرادی که اضافه وزن دارند نیز این شرایط خیلی بیشتر وجود دارد.

وقتی وزن اضافه می شود، حرکت سخت تر می شود. هر چه حرکت سخت تر باشد، به تبع آن بی تحرکی نیز زیاد می شود. به این نکته نیز توجه کنید که محیط هورمونی درونی فردی که چاق است با فردی با وزن سالم متفاوت است. چربی یک اندام فعال متابولیک است. این فقط ذخیره سازی نیست، بلکه در واقع هورمون هایی ترشح می‌کند که بر سطح انرژی شما تأثیر می‌گذارد. به طور خلاصه، حتی اگر واقعاً از چاقی درد زیادی احساس نمی کنید، ممکن است از خودتان بدتان بیاید.

استیو بارت مربی پرورش اندام می گوید: ورزش به طور کلی برای بدن استرس زا است اما برای کسانی که به شدت اضافه وزن دارند، بدن آنها قبلاً استرس پیدا کرده است، فشار خون آنها قبلاً بالا رفته است، آنها قبلاً خسته شده‌اند و مفاصل آنها قبلاً تحت فشار قرار گرفته‌اند.

برای افراد دارای اضافه وزن، نوع ورزش اشتباه می‌تواند باعث آسیب شود. او می‌گوید: بسیاری از افراد دارای اضافه وزن متوجه می‌شوند که مشکلات تعادلی دارند، بنابراین تردمیل و دوچرخه‌های ثابت ابزارهای بسیار قابل پیش بینی و مطمئن برای شروع هستند.

اسکات دیکسون می‌گوید: حضور در باشگاه برای افراد سنگین وزن شاید ناراحتی هایی را در پی داشته باشد. افراد دیگر در باشگاه آمادگی جسمانی دارند و قطعا فکر می کنید همه به شما نگاه می کنند. احتمالاً زانوهای شما درد می گیرد، احتمالاً با کمردرد روبرو می‌شوید و به طور کلی شما احساس خوبی ندارید.

همین الان کوچکترین کاری را که می‌توانید انجام دهید پیدا کنید و متعهد شوید که هر روز آن را انجام می‌دهید. یک لیست ساده تهیه کنید. ابتدا مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی را که می‌دانید می‌توانید بدون درد انجام دهید مشخص کنید.

دوم، حرکاتی را بنویسید که می‌توانید با ناراحتی قابل تحمل انجام دهید مثل دویدن.

سوم، تمریناتی را که به سادگی نمی توانید انجام دهید بنویسید.

تمام فعالیت اولیه و روزمره شما باید در زمره گزینه اول باشد، با یک یا دو تمرین از لیست دوم را در طول روز انجام دهید، روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید، نه کارهایی که نمی‌توانید.

استیون بلر، استاد علوم ورزشی در دانشگاه کارولینای جنوبی می گوید: همه ما مجبور نیستیم پای ثابت حضور در باشگاه بدنسازی یا ورزشکار سه گانه شویم به طور کلی ما بیش از حد بر کاهش وزن تمرکز می‌کنیم و به اندازه کافی روی یک سبک زندگی سالم تمرکز نمی‌کنیم. خوردن یک رژیم غذایی معقول به اندازه فعالیت بدنی موثر و مفید است. کسانی که نتایج مثبت و منفی رژیم خود را به دقت زیر نظر دارند، به نتایج بهتری دست می یابند. اهداف واقع بینانه تعیین کنید و اگر به اهداف خود نرسیدید، بپرسید چرا نه. چه چیزی مانع شد؟ آیا مشکل تکراری وجود داشت؟ آیا می‌توانید روی آن کار کنید؟

یکی دیگر از استراتژی‌های بی‌چون و چرای موفقیت، استفاده از حمایت اجتماعی است. کسی را در زندگی خود پیدا کنید. یک همکار، یکی از اعضای خانواده یا همسایه که شما را حمایت و تشویق کند. بلر می گوید: به بدن خود گوش دهید. از مشکلات آگاه باشید. اما نتیجه نهایی این است که تقریباً همه ما می توانیم فعالیت بدنی انجام دهیم تا سالم تر شویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.