تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 7681

کرونا و علائم خطرناک درگیری ریه

کرونا و علائم خطرناک درگیری ریه

علامت سرفه در افراد مبتلا به کرونا با درگیری بالای ریه شدید است و در این شرایط افراد باید هرچه سریعتر جهت درمان اقدام کنند. یک متخصص ریه به تشریح علائم بیماری کرونا در زمان درگیر شدن ریه‌ها پرداخت. به گزارش سلامت روز به نقل از ایسنا، دکتر سیدوحید جاسمی با بیان اینکه در زیرسویه

علامت سرفه در افراد مبتلا به کرونا با درگیری بالای ریه شدید است و در این شرایط افراد باید هرچه سریعتر جهت درمان اقدام کنند. یک متخصص ریه به تشریح علائم بیماری کرونا در زمان درگیر شدن ریه‌ها پرداخت.

به گزارش سلامت روز به نقل از ایسنا، دکتر سیدوحید جاسمی با بیان اینکه در زیرسویه های جدید امیکرون احتمالی درگیری شدید ریه وجود دارد، گفت: این زیرسویه های جدید هم مانند سویه های قبلی می توانند درگیری ریه ایجاد کرده و عوارض خطرناکی به جای بگذارند.

وی افزود: در بسیاری موارد درگیری های ریه خفیف است که به تبع علائم آن نیز خفیف بوده و حتی در برخی موارد فرد متوجه نمی شود و این علائم پس از مدتی بهبود می یابد، اما در موارد شدید اغلب علائم نیز شدید است و فرد احساس تنگی نفس و درد در قفسه سینه دارد.

وی افزود: همچنین علامت سرفه در افراد با درگیری بالای ریه شدید است و در این شرایط افراد باید هرچه سریعتر جهت درمان اقدام کنند.

این متخصص ریه یادآور شد: سنجش اکسیژن سطح خون یکی از راه های تشخیص درگیری ریه‌هاست و اگر اکسیژن خون فردی از 93 درصد کمتر شود، احتمال درگیری ریه بالاست.

جاسمی خاطرنشان کرد: درمان در مراحل اولیه درگیری ریه به راحتی صورت می گیرد، بنابراین توصیه می شود افراد با مشاهده کوچکترین علائم تنگی نفس یا درد در قفسه سینه حتما به پزشک مراجعه کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هرچه زمان بیشتری بگذرد احتمال فیبروز و عوارض ریوی بیشتر می شود که بعضا جبران ناپذیرند، بنابراین افراد نباید در این زمینه نسبت به علائم بی توجه باشند.

جاسمی با بیان اینکه هر تنگی نفس و درد قفسه سینه خفیف لزوما به معنی درگیری بالای ریه‌ها نیست، گفت: تشخیص دقیق میزان درگیری ریه‌ها تنها از طریق انجام سی تی اسکن قابل انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.