تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۳۷
کد خبر : 12858

کمردرد با این علائم و نشانه ها، سیاتیک است!

کمردرد با این علائم و نشانه ها، سیاتیک است!

هنگامی که عصب سیاتیک آسیب می‌بیند، فشرده می‌شود یا تحریک می‌شود، باعث ناراحتی قابل توجهی می‌شود؛ محققان روشی پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند از بروز این درد پیشگیری کند. به گزارش سلامت روز، سیاتیک به درد ناشی از تحریک عصب سیاتیک گفته می شود. هر عاملی که موجب تحریک این عصب شود، درد خفیف تا شدید

هنگامی که عصب سیاتیک آسیب می‌بیند، فشرده می‌شود یا تحریک می‌شود، باعث ناراحتی قابل توجهی می‌شود؛ محققان روشی پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند از بروز این درد پیشگیری کند.

به گزارش سلامت روز، سیاتیک به درد ناشی از تحریک عصب سیاتیک گفته می شود. هر عاملی که موجب تحریک این عصب شود، درد خفیف تا شدید به همراه خواهد داشت. در بیشتر موارد اصطلاح “سیاتیک” را با درد کمر عمومی، اشتباه میگیرند این عصب چندین عضله در پایین ساق را کنترل می کند و احساسات لازم را برای پوست ساق پا تأمین می کند. در واقع می توان گفت که سیاتیک یک بیماری نیست ، بلکه علامت یک مشکل دیگر مربوط به عصب سیاتیک، می باشد.
در حالت عادی، سیاتیک فقط یک طرف بدن شما را درگیر می کند. درد ناشی از آن در بیشتر موارد شدید است، اما این درد می تواند  طی چند هفته با درمان های غیر جراحی برطرف می شود. افرادی که دچار سیاتیک شدید هستند که با ضعف پا یا تغییرات روده یا مثانه همراه است؛ جراحی گزینه درمانی برای آن ها می باشد.

سیاتیک چیست؟

سیاتیک، درد عصبی ناشی از آسیب یا تحریک عصب سیاتیک است که از ناحیه باسن نشات می گیرد. عصب سیاتیک طولانی ترین و ضخیم ترین عصب  در بدن است. از پنج ریشه عصبی، دو مورد از ناحیه کمر به نام ستون فقرات کمری و سه مورد از قسمت انتهایی ستون فقرات به نام استخوان خاجی تشکیل شده است:. پنج ریشه عصب با هم جمع می شوند و یک عصب سیاتیک راست و چپ را، تشکیل می دهند. در هر طرف بدن شما ، یک عصب سیاتیک از طریق باسن عبور می کند و دقیقاً به زیر زانو ختم می شود. سپس، عصب سیاتیک به سایر اعصاب منشعب می شود ، که به سمت پایین پای شما و پا و انگشتان شما ادامه می یابد.

به گزارش برنا، سیاتیک که اغلب با کمردرد همراه است، بیشتر به درد در باسن و گاهی اوقات در ساق پا نیز منجر می‌شود. این به این دلیل است که درد در امتداد اعصاب سیاتیک، طولانی‌ترین اعصاب بدن شما حرکت می‌کند. عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن انسان است؛ این عصب در داخل باسن و در پشت ران درست درخط وسط سیر می‌کند و به زانو می رسد. در پشت زانو به دو شاخه تی بیال و عصب پروانه آل مشترک تقسیم می‌شود. درد سیاتیک به صورت یک طرفه یا دو طرفه انتشار می‌یابد.

سیاتیک

هنگامی که عصب سیاتیک آسیب می‌بیند، فشرده می‌شود یا تحریک می‌شود، باعث ناراحتی قابل توجهی می‌شود؛ سوزن سوزن شدن دردناک بی وقفه، یا بی‌حسی و ضعف در پشت یک یا هر دو پا از جمله این موارد است. کارشناسان تخمین زده‌اند که ۴۰ درصد از بزرگسالان در طول زندگی خود سیاتیک را تجربه می‌کنند. متأسفانه، بدون درمان مناسب، این بیماری می تواند مزمن شود.

محققان تاکید می‌کنند، تمرینات اصلاحی مناسب اگر به طور منظم انجام شود، می‌تواند به تسکین سیاتیک و همچنین پیشگیری از آن کمک کند. ضمن اینکه قبل از شروع هر برنامه ورزشی، با پزشک خود صحبت کنید تا منبع درد خود را بفهمید و تأییدیه بگیرید. به گفته کارشناسان، سیاتیک درمان‌های بسیار متنوعی دارد، ولی استفاده از درمان صحیح توسط پزشک متخصص و پزشک سیاتیک، از مزمن شدن و غیرقابل درمان شدن آن جلوگیری می‌کند. درمان‌های اولیه هر چه باشد هدف اول کاهش التهاب و کاهش درد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.