تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 4283

"آمیب مغزخوار" سواحل دریاچه‌ای در آمریکا را تعطیل کرد

"آمیب مغزخوار" سواحل دریاچه‌ای در آمریکا را تعطیل کرد

"آمیب مغزخوار" سواحل دریاچه‌ای در آمریکا را تعطیل کرد ابتلای یک فرد به نوعی آمیب تک‌سلولی که باعث التهاب مغز می‌شود؛ سواحل دریاچه‌ای در ایالت آیووای آمریکا را به تعطیلی کشاند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مشاهده "آمیب مغزخوار" یکی از سواحل ایالت آیووا در آمریکا را تعطیل کرد. مقامات

"آمیب مغزخوار" سواحل دریاچه‌ای در آمریکا را تعطیل کرد

ابتلای یک فرد به نوعی آمیب تک‌سلولی که باعث التهاب مغز می‌شود؛ سواحل دریاچه‌ای در ایالت آیووای آمریکا را به تعطیلی کشاند.

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مشاهده "آمیب مغزخوار" یکی از سواحل ایالت آیووا در آمریکا را تعطیل کرد. مقامات این ایالت پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر آلوده شدن یکی از گردشگران اهل میسوری به یک آمیب تک‌سلولی، شنا کردن در ساحل دریاچه Three Fires را به‌طور موقت ممنوع اعلام کردند.

آمیب نوعی تک‌سلولی است که از نوع مغزخوار آن، به‌عنوان عامل بروز التهاب حاد پرده‌های مغز و نخاع در انسان یاد می‌شود و در فرد مبتلا نشانه‌های «مننگوانسفالیت آمیبی اولیه» مشاهده شده است. این بیماری باعث التهاب حاد بافت مغزی می‌شود. با وجود این‌که این بیماری مسری نیست ولی می‌تواند تهدیدی برای زندگی انسان باشد.

بخش بهداشت عمومی میسوری روز جمعه با تأکید بر اینکه نظر اغلب کارشناسان، آلوده بودن این دریاچه است اعلام کرد که تحقیقات مسئولان به این منبع محدود نمی‌شود و تا حصول یقین ادامه خواهد داشت.

در بیانیه اداره بهداشت ایالت آیووا با اشاره به احتمال وارد شدن آب آلوده از طریق بینی به بدن شناگر، آمده است که این آب آلوده بعد از بینی به‌سمت مغز می‌رود و بافت‌های آن را از بین می‌برد که در اکثر موارد منجر به مرگ می‌شود.

این بیماری بسیار نادر است و از سال 1962 تاکنون فقط 154 مورد ابتلا در ایالات متحده ثبت شده بود. در سپتامبر 2020 یک پسربچه 6ساله بعد از ابتلا به آمیب مغزخوار در دریاچه‌ای در تگزاس پس از بستری شدن در بیمارستان درگذشت. یکی از جدیدترین موارد ثبت‌شده فوت در آمریکا به تابستان پیش و دریاچه‌ای در کالیفرنیا برمی‌گردد که طی آن یک پسربچه 7ساله پس از شنا کردن آلوده شد و جان خود را از دست داد. توصیه مقامات بهداشتی به گردشگران و شناگران برای کاهش احتمال آلودگی به این تک‌سلولی، استفاده از دماغ‌گیر به‌هنگام شنا و فرو نبردن سر زیر آب است، همچنین سفارش شده است از شنا کردن در آب با دمای بالا پرهیز شود.

هر فرد آلوده به زیرسویه جدید کرونا می‌تواند 18 نفر را مبتلا کند40درصد کرونای در گردش در کشور از نوع BA.5 است/ چه‌کسانی می‌توانند دوز چهارم واکسن را بزنند؟آخرین وضعیت بستری و فوتی‌های کرونا در استان‌های ایران/ افزایش 2.3برابری بیماران سرپایی + نقشه و نمودار

انتهای پیام/+

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.