تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۱۰
کد خبر : 5484

افسردگی را با این خوراکی های خوشمزه نابود کنید

افسردگی را با این خوراکی های خوشمزه نابود کنید

افسردگی چه رابطه ای با نوع خوراکی هایی که استفاده می کنیم دارد؟ نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط محققان بریتانیایی نشان می‌دهند افرادی که به طور مکرر میوه مصرف می‌کنند، از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند. به گزارش سلامت روز به نقل از سیناپرس، در مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران کالج علوم بهداشت و

افسردگی چه رابطه ای با نوع خوراکی هایی که استفاده می کنیم دارد؟ نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط محققان بریتانیایی نشان می‌دهند افرادی که به طور مکرر میوه مصرف می‌کنند، از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند.

به گزارش سلامت روز به نقل از سیناپرس، در مطالعه‌ای که توسط پژوهشگران کالج علوم بهداشت و زندگی در دانشگاه استون انگلستان انجام شده است، ۴۲۸ بزرگسال مشارکت داشتند و رابطه بین مصرف میوه، سبزیجات و تنقلات غذایی شیرین و شور با سلامت روانی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق نتایج به دست آمده از این پژوهش جالب و ارزشمند، هرچه افراد بیشتر میوه می‌خوردند، نمره افسردگی‌شان کمتر و نمره سلامت روانی آنها بالاتر بود. لذا بر اساس این تحقیق جدید، افرادی که به طور مکرر میوه می‌خورند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند، احتمال سلامت روانی مثبت‌تری دارند و کمتر احتمال دارد علائم افسردگی را گزارش کنند.

این تیم پژوهشی همچنین دریافت افرادی که تنقلات خوش طعمی مانند چیپس، که مواد مغذی کمی دارند، مصرف می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که سطوح بیشتری از اضطراب را گزارش کنند.

در این مطالعه، محققان پس از در نظر گرفتن عوامل جمعیت شناختی و شیوه زندگی مانند سن، سلامت عمومی و ورزش، این تحقیق نشان دادند که هم میوه غنی از مواد مغذی و هم میان‌وعده‌های فاقد مواد مغذی با سلامت روانی مرتبط هستند. آنها همچنین دریافتند که هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف سبزیجات و سلامت روانی وجود ندارد.

بر اساس این تحقیق، هرچه مردم بیشتر میوه بخورند، مستقل از مقدار کلی میوه مصرفی، نمره افسردگی کمتر و سلامت روانی بالاتری خواهند داشت.

به گفته محققان، هم میوه و هم انواع سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و ریز مغذی‌های ضروری هستند که عملکرد مطلوب مغز را تقویت می‌کنند، اما این مواد مغذی می‌توانند در طول پخت و پز از بین بروند. لذا از آنجا که ما بیشتر میوه را به صورت خام می‌خوریم، این موضوع به طور بالقوه می‌تواند تأثیر قوی‌تر آن را بر سلامت روانی ما توضیح دهد.

این یافته‌های جالب که توجه به آنها می‌تواند موجبات سلامت روان بهتر را در افراد جامعه فراهم آورد، در نشریه British Journal of Nutrition منتشر شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.