تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۶
کد خبر : 9571

خواب کودکان و تاثیر آن بر هوش |کودکان باید در شب 9 ساعت بخوابند

خواب کودکان و تاثیر آن بر هوش |کودکان باید در شب 9 ساعت بخوابند

خواب کودکان را جدی بگیرید، بنا بر تحقیقات انجام شده، کودکان بین 6 تا 12 سال که کمتر از 9 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با کودکانی که از 9 تا 12 ساعت خواب توصیه شده در شبانه روز بهره می برند، تفاوت های قابل توجهی در مناطق خاصی از مغز دارند که

خواب کودکان را جدی بگیرید، بنا بر تحقیقات انجام شده، کودکان بین 6 تا 12 سال که کمتر از 9 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با کودکانی که از 9 تا 12 ساعت خواب توصیه شده در شبانه روز بهره می برند، تفاوت های قابل توجهی در مناطق خاصی از مغز دارند که مسوول حافظه، هوش و تندرستی هستند.

به گزارش سلامت روز به نقل از ایلنا، کودکان در شب باید بین 9 تا 12 ساعت خواب کافی داشته باشند در غیر این صورت از مضرات آن بهره مند می شوند.

محققان آمریکایی در پژوهشی جدید نشان داده اند خواب کمتر از 9 ساعت در شب با مشکلات شناختی، ذهنی و ماده خاکستری کمتر در مناطق خاصی از مغز در گودکان مرتبط است.

طبق مطالعه جدیدی توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، کودکان بین 6 تا 12 سال که کمتر از 9 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با کودکانی که از 9 تا 12 ساعت خواب توصیه شده در شبانه روز بهره می برند، تفاوت های قابل توجهی در مناطق خاصی از مغز دارند که مسوول حافظه، هوش و تندرستی هستند. این یکی از اولین مطالعاتی است که تأثیر بالقوه درازمدت کمبود خواب بر رشد عصبی شناختی کودکان را نشان می ‌دهد.

این تفاوت علاوه بر مشکلات شناختی در حافظه، حل مسئله و تصمیم گیری، ‌همچنین با مشکلات سلامت روانی از جمله افسردگی، اضطراب و رفتارهای تکانشی، در کودکانی که کمبود خواب داشتند، مرتبط بود.

آکادمی پزشکی خواب آمریکا توصیه می کند که کودکان 6 تا 12 ساله، 9 تا 12 ساعت در شبانه روز به طور منظم بخوابند تا سلامت مطلوب را ارتقاء دهند. تا به حال، هیچ مطالعه ای تاثیر طولانی مدت خواب ناکافی بر رشد عصبی-شناختی نوجوانان را بررسی نکرده است.

برای انجام این مطالعه، محققان داده های بیش از 8300 کودک 9 تا 10 ساله که در مطالعه رشد شناختی مغز نوجوانان (ABCD) ثبت نام کرده بودند، جمع آوری کردند.

مطالعه ABCD که توسط مؤسسه ملی بهداشت (NIH) تامین می شود، بزرگترین مطالعه بلندمدت رشد مغز و سلامت کودکان در ایالات متحده است. پژوهشگران، تصاویر MRI، سوابق پزشکی و نظرسنجی های تکمیل شده توسط شرکت کنندگان و والدین آنها را در زمان ثبت نام و در یک ویزیت بعدی دو ساله در سن 11 تا 12 سالگی بررسی کردند.

محققان گفته اند، ما متوجه شدیم آن گروه از کودکانی که خواب ناکافی، کمتر از 9 ساعت در شب داشتند، در مقایسه گروه کودکانی که از خواب کافی بهره مند می شدند، ماده خاکستری کمتر یا حجم کمتری در نواحی خاصی از مغز که مسئول دقت، حافظه و کنترل مهاری هستند، داشتند. این تفاوت ‌ها پس از دو سال ادامه یافت، یافته ‌ای نگران ‌کننده که حاکی از آسیب طولانی ‌مدت برای کسانی است که به اندازه کافی نمی ‌خوابند.

دانشمندان افزوده اند، ما سعی کردیم تا حد امکان این دو گروه را با هم تطبیق دهیم تا تاثیر طولانی مدت خواب کم، بر مغز را قبل از دوره نوجوانی بهتر دریابیم. مطالعات بیشتری برای تایید یافته‌ های ما و بررسی اینکه آیا می توان با مداخلاتی، عادات خواب را بهبود بخشید و نقایص عصبی را معکوس کرد یا خیر، مورد نیاز است.

از توصیه های محققان برای والدین، به منظور ترویج عادات خواب خوب در فرزندان خود، می توان به قرار دادن خواب کافی در اولویت خانواده، رعایت برنامه خواب منظم، تشویق به فعالیت بدنی در طول روز، محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش و حذف کامل صفحه نمایش، حداقل یک ساعت قبل از خواب است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.