تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
کد خبر : 1716

خواص آووکادو برای کودکان | با آووکادو لاغر شوید

خواص آووکادو برای کودکان | با آووکادو لاغر شوید

خواص آووکادو بسیار زیاد است و با وجود اینکه میوه ای لاکچری محسوب می شود اما خواص ضدسرطانی آن باعث شده است که در رژیم های تغذیه ای مورد استفاده زیادی قرار گیرد. به گزارش سلامت روز، آووکادو؛ میوه منحصر به فرد مناطق گرم و استوایی است که بخاطر قیمت نسبتا بالایی که دارد باید

خواص آووکادو بسیار زیاد است و با وجود اینکه میوه ای لاکچری محسوب می شود اما خواص ضدسرطانی آن باعث شده است که در رژیم های تغذیه ای مورد استفاده زیادی قرار گیرد.

به گزارش سلامت روز، آووکادو؛ میوه منحصر به فرد مناطق گرم و استوایی است که بخاطر قیمت نسبتا بالایی که دارد باید در دسته میوه های لاکچری قرار گیرد. آووکادو گلابی ‌شکل سبزرنگ است و اغلب گلابی تمساح نامیده می‌شود. این میوه لوکس سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و مواد مغذی مهم مختلف است و اثرات زیادی بر سلامتی شما دارد.

آووکادو به عنوان یک سوپرفود از بهترین گزینه ها برای گنجاندن در رژیم غذایی شماست و به‌خاطر ارزش غذایی بالایی که دارد، بسیار معروف است. از سوی دیگر بخاطر طعم خوب و بافت چربی که دارد به انواع غذاها اضافه می‌شود.

خواص آووکادو را بشناسید

آووکادو فوق‌العاده مغذی است و حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی ازجمله ۲۰ مورد از انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند.
برخی از فراوان‌ترین مواد مغذی در یک وعده‌ ۱۰۰ گرمی از آووکادو عبارت است از؛
ویتامین کا: ۲۶ درصد RDA(میزان توصیه‌شده‌ی روزانه)
فولات: ۲۰ درصد RDA
ویتامین سی: ۱۷ درصد RDA
پتاسیم: ۱۴ درصد RDA
ویتامین ب۵: ۱۴ درصد RDA
ویتامین ب۶: ۱۳ درصد RDA
ویتامین ای: ۱۰ درصد RDA

همچنین حاوی مقادیر کمی از منیزیم، منگنز، مس، آهن، روی (زینک)، فسفر، ویتامین آ، ب۱ (تیامین)، ب۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین ب۳ (نیاسین) می‌باشد.

هر ۱۰۰ گرم آووکادو حدود ۱۶۰ کالری، ۲ گرم پروتئین و ۱۵ گرم چربی سالم دارد. اگرچه آووکادو حاوی ۹ گرم کربوهیدرات است اما ۷ گرم آن فیبر و فقط ۲ گرم آن کربوهیدرات خالص است. بنابراین آووکادو یکی از غذاهای کم کربوهیدرات گیاهی است.

آووکادو و کاهش وزن

آووکادوها یک ماده‌ غذایی مفید برای کاهش وزن هستند. در مطالعه که محققان علم تغذیه انجام دادند افراد به دو گروه تقسیم شدند؛ به یک گروه وعده‌ غذایی حاوی آووکادو داده شد و به گروه دیگر، یک وعده‌ مشابه اما بدون آووکادو. سپس از آنها تعدادی سؤال در مورد حس گرسنگی و سیری‌ پرسیده شد. افرادی که آووکادو خورده بودند، ۲۳ درصد بیشتر احساس سیری کردند و تمایل آنها به غذا خوردن در طول ۵ ساعت آینده، ۲۸ درصد کمتر بود.
آووکادوها سرشار از فیبر و کم ‌کربوهیدرات هستند که کمک می کند کاهش وزن با سرعت بیشتری صورت گیرد.

شما می توانید آووکادو را به سالاد خود اضافه کنید یا به تنهایی مصرف کنید.

آووکادو خوب چه ویژگی دارد؟

رسیده شدن آووکادو معمولا مدتی طول می‌کشد، یک آووکادوی رسیده باید کمی نرم باشد. مواد مغذی موجود در آووکادو پس از بیرون آمدن گوشت آن به ‌سرعت اکسید می‌شوند، اما توصیه می شود مقداری آب‌ لیمو به آووکادو اضافه کنید، تا از سرعت اکسید شدن آن بکاهد.

آووکادو برای کودکان خوب است؟

آووکادو دارای هضم آسان بوده و برای کودکان بسیار مفید است. این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد.
مصرف آووکادو برای تقویت سیستم دفاعی کودکان عالی است. این میوه دارای ویتامین های گروه آ، ب ۶، کا، سی و ویتامین ای است همچنین آووکادو دارای پتاسیم، کلسیم، آهن و سدیم است. که برای نوزادان مفید است.

آووکادو؛ یک میوه ای ضدسرطان

آووکادو به عنوان یک میوه ضد سرطان شناخته می شود. در آووکادو ماده ای به نام فیتوکمیکال وجود دارد که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. اگر می خواهید به صورت جدی با سرطان مبارزه کنید آووکادو را در برنامه تغذیه خود جا دهید. همچنین این میوه اثرات شیمی درمانی را کاهش می دهد.

آووکادو چه مضرراتی دارد؟

آووکادو علاوه بر مزایایی که این میوه دارد دارای مضراتی نیز برای بدن می باشد. آووکادو باعث زیاد شدن بیماری میگرن می شود و علائم بیماری میگرن را افزایش می دهد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.