تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر : 1721

مزوتراپی چیست و چقدر خطرناک است؟ | از هزینه درمان تا تعداد جلسات

مزوتراپی چیست و چقدر خطرناک است؟ | از هزینه درمان تا تعداد جلسات

مزوتراپی روشی درمانی است که بر هر سه لایه پوست اثر می‌گذارد. اثرات درمانی این روش بر روپوست، لایه‌ میانی و همچنین بافت‌های پیوندی زیرین پوست قابل مشاهده است. به گزارش سلامت روز، مزوتراپی به یکی از روش‌های موضعی برای زیبایی و درمان پوست گفته می شود که کاربردهای زیادی دارد. مزوتراپی به درمان کم

مزوتراپی روشی درمانی است که بر هر سه لایه پوست اثر می‌گذارد. اثرات درمانی این روش بر روپوست، لایه‌ میانی و همچنین بافت‌های پیوندی زیرین پوست قابل مشاهده است.

به گزارش سلامت روز، مزوتراپی به یکی از روش‌های موضعی برای زیبایی و درمان پوست گفته می شود که کاربردهای زیادی دارد. مزوتراپی به درمان کم آبی پوست، چین و چروک های سطحی صورت، ریزش مو و سلولیت کمک می‌کند.

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟

در مزوتراپی مواد ویژه ای با خاصیت درمانی به زیر پوست تزریق می شود. عصاره های گیاهی، آنزیم ها و ویتامین ها، داروها و هورمون ها در طول مزوتراپی به پوست شما تزریق می شود. مزوتراپی سابقه درمانی تاریخی دارد و در قرن 12 در کشور فرانسه مورد استفاد قرار می گرفته است. در آن سال ها با استفاده از سوزن سوراخ هایی روی پوست ایجاد می کردند و داروای گیاهی را از سوراخ ها وارد بهتر می کردند تا بهتر جذب پوست شود.

مزوتراپی با سوزن یا بی سوزن؟

در مزوتراپی برای رسیدن به لایه میانی پوست از سوزن استفاده می شود. روش‌ های بدون سوزن (Needle Free) هم برای مزوتراپی موجود هستند که سازوکار دیگری دارند. ولی به صورت رایج برای مزوتراپی از سوزن‌های بسیار نازک و کوتاهی استفاده می‌شود.
گاهی برای مزوتراپی پوست سر و درمان ریزش مو، از داروی ماینوکسیدیل استفاده می شود که به صورت مستقیم استفاده می شود.

مزوتراپی و اثرات و فواید آن

مزوتراپی، روشی درمانی است که بر هر سه لایه پوست اثر می‌گذارد. اثرات درمانی این روش بر روپوست، لایه‌ میانی و همچنین بافت‌های پیوندی زیرین پوست قابل مشاهده است.

یکی از فواید بسیار جالب مزوتراپی، فعال شدن فرایندهای ترمیمی پوست است. در واقع ریزآسیب‌های ایجاد شده توسط سوزن‌های نازک مورد استفاده در این روش فوایدی دارند. سوزن تا عمق متوسط در پوست فرو می‌رود و آسیبی جزئی به آن وارد می‌کند. این آسیب باعث می‌شود که فرآیندهای ترمیمی پوست فعال شوند.

با فعال شدن فرآیندهای ترمیمی پوست، سلول‌های پوستی سالم شروع به ساخت و ترشح کلاژن، فاکتورهای رشد، پروتئین‌های بین بافتی و مواد دیگر می‌کنند. رگ‌های خونی جدیدی شکل می گی‌رد و سلول‌های بنیادی به سمت نواحی آسیب دیده حرکت می‌کنند.

مزوتراپی و تغذیه پوست

در مزوتراپی موادی به درون پوست تزریق می‌شو که اصطلاحاً کوکتل می‌نامند. فرمول کوکتل بسته به نیاز شما تعیین می‌شود. مثلاً برای درمان ریزش مو، کوکتل مزوتراپی را به شکلی ترکیب می‌کنند که حاوی داروهای ضد ریزش و مواد غذارسان به فولیکول‌های مو باشد.

مزوتراپی و عوارض جانبی و خطرات آن

در روش درمانی و زیبایی مزوتراپی به علت این که دارو به شکل موضعی در محل مشکل تزریق می‌شود، عوارض جانبی نادر و محدودی دارد که عبارتند از؛
*واکنش آلرژیک یا حساسیت به داروها و مواد تزریق شده به پوست
* التهاب و ورم موضعی
*عفونت‌های پوستی
*ظاهر شدن لکه‌های تیره یا روشن در محل تزریقات
*کبودی و خون مردگی در محل تحت درمان
*ایجاد زخم، اسکار یا بدشکلی در محل تحت درمان
*التهاب بافت چربی زیرپوستی

مزوتراپی درد دارد؟

یک سوال رایج درباره مزوتراپی با توجه به اینکه از سوزن استفاده می شود این است که آیا این روش درمانی درد دارد. پاسخ خیر است؛ مزوتراپی معمولاً باعث درد نمی‌شود. هم سوزن‌های دستگاه مخصوص آن (مزوگان) بسیار نازک هستند و هم در محلول تزریقی از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. در صورتی که با سوزن مشکل داشته باشید، اجرای مزوتراپی بدون سوزن نیز ممکن است ولی در مقایسه با روش اصلی، اثرات ضعیف‌تری دارد.

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

هزینه مزوتراپی با توجه به علت دریافت درمان، محل تحت درمان و سرم استفاده شده متفاوت است. به طور متوسط هزینه هر جلسه مزوتراپی بین ۴۵۰ هزار تومان تا ۸۵۰ هزار تومان است. عوامل موثر بر قیمت در جلسه مشاوره توسط پزشک و مشاورین کلینیک بررسی و قیمت نهایی مشخص می شود.

مزوتراپی در چند جلسه جواب می دهد؟

مزوتراپی بر روی افراد مختلف اثرات متفاوتی دارد به همین علت تعداد جلسات آن به شرایط هر بیمار و پوست او بستگی دارد. برخی با 8 جلسه مزوتراپی جواب لازم را از درمان می گیرند و برخی تا 15 جلسه نیاز به مزوتراپی دارند.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی لاغری چیست؟

همانطور که اشاره شد مزوتراپی یکی از روش‌های جدید و البته غیرتهاجمی برای لاغری و کاهش وزن است. از مزوتراپی می توان به جای لیپوساکشن استفاده کرد.

مزوتراپی لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد. حتی از این روش می‌توان برای درمان کمردرد هم استفاده کرد.

با مزوتراپی لاغری می توان حدود ۵ تا ۱۳ سانتی‌متر از چربی‌ ها را در ناحیه درمان از دست داد. مزوتراپی می‌تواند به حل رسوبات اضافی در بسیاری از قسمت‌های بدن کمک کرده و حتی سلولیت‌ها را از بین ببرد.

مزوتراپی لاغری شکم یک روش درمانی لاغری جدید است که به‌سرعت چربی‌ ها را آب می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.