تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر : 1536

هشدار جدی؛ بیماران قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند

هشدار جدی؛ بیماران قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند

به دنبال آلودگی شدید هوای پایتخت، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم در شرایط هوای ناسالم بیشتر مراقب سلامتی خود باشند. به گزارش سلامت روز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس شاهسونی گفت: سالمندان، بیماران قلبی _ عروقی، کودکان و زنان باردار جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند و

به دنبال آلودگی شدید هوای پایتخت، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم در شرایط هوای ناسالم بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

به گزارش سلامت روز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس شاهسونی گفت: سالمندان، بیماران قلبی _ عروقی، کودکان و زنان باردار جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند و باید شرایط احتیاط را رعایت کنند و از منزل خارج نشوند.

او گفت: توصیه می‌شود که مردم فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند و از فعالیت‌های طولانی مدت و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند.

به گفته وی با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی برای تعطیلی یا عدم تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها تصمیم گیری می‌شود.

به گفته شاهسونی باید به صورت بلند مدت با پدیده گرد و غبار مقابله کرد و این امر نیازمند همکاری دستگاه‌ها با یکدیگر است. مردم در این شرایط بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

او گفت: در شهر تهران شاخص آلودگی هوا بالاتر از عدد ۳۰۰ است. امیدواریم که این وضعیت تا روز پنجشنبه بهبود پیدا کند. پدیده گرد و غبار به دلیل خشکسالی اتفاق افتاده است و با تصمیم‌های کوتاه مدت نمی‌توان با آن مقابله کرد. این پدیده را امسال به کرات خواهیم داشت.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.