تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۰۵
کد خبر : 10161

ورزش نابود کننده بیماری های جسمی و روحی | کم تحرکی چه عوارضی دارد؟

ورزش نابود کننده بیماری های جسمی و روحی | کم تحرکی چه عوارضی دارد؟

ورزش می تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها شود و در مقابل کم‌تحرکی برای افراد با عوارض بسیار خطرناکی همراه است. به گزارش سلامت روز به نقل از ایسنا، ‌ ورزش و فعالیت بدنی منظم برای تمامی سنین شرایط خاص، جسمانی، اجتماعی و فکری را فراهم و شخصی که فعالیت بدنی منظمی

ورزش می تواند مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری ها شود و در مقابل کم‌تحرکی برای افراد با عوارض بسیار خطرناکی همراه است.

به گزارش سلامت روز به نقل از ایسنا، ‌ ورزش و فعالیت بدنی منظم برای تمامی سنین شرایط خاص، جسمانی، اجتماعی و فکری را فراهم و شخصی که فعالیت بدنی منظمی دارد، رژیم غذایی بهتر و رابطه اجتماعی بهتری با افراد برقرار می‌کند.

اضافه وزن و چاقی، دیابت، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، فشار خون، اختلال در چربی خون و تصلب شرائین، بیماری‌های عروق کرونر، سرطان سینه، رحم، تخمدان و کیسه صفرا در زنان و همچین سرطان کولون، رکتوم، ‌ استئوآرتریت (سائیدگی مفاصل)، مشکلات گوارشی، کبد چرب، پوکی استخوان، نقرس، مشکلات عضلانی مانند کمر درد و… در آقایان از مهم‌ترین عوارض ناشی از کم‌تحرکی است.

بر اساس این مطلب که از سوی زهرا نصرالهی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار داده شده آمده است: همچنین درافراد چاق به دلیل وجود بافت چربی در اطراف گردن و انسداد مسیرهای هوایی این مشکل ایجاد شده، مانع خواب شخص می شود.

ورزش و فعالیت بدنی منظم با تاثیر مثبتی که درسوخت و ساز گلوکز و چربی خون دارد باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود و باعث کاهش زمان عبور مواد از روده و افزایش سطح آنتی‌اکسید آن‌ها می‌شود و علاوه بر این در از بین بردن اضطراب، افسردگی، اضافه وزن و بیماری‌های اسکلتی موثر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.