تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 7902

کرونا چه خطرات طولانی مدتی برای کودکان دارد؟

کرونا چه خطرات طولانی مدتی برای کودکان دارد؟

خطرات کووید طولانی در کودکان چیست؟ براساس مطالعه ای که در هشت کشور انجام شد، نزدیک به ۶ درصد از کودکانی که با کووید۱۹ به بخش اورژانس مراجعه کردند، ۹۰ روز بعد علائم کووید طولانی را گزارش کردند. به گزارش سلامت روز به نقل از ساینس دیلی، بستری اولیه کودکان در مدت ۴۸ ساعت یا

خطرات کووید طولانی در کودکان چیست؟ براساس مطالعه ای که در هشت کشور انجام شد، نزدیک به ۶ درصد از کودکانی که با کووید۱۹ به بخش اورژانس مراجعه کردند، ۹۰ روز بعد علائم کووید طولانی را گزارش کردند.

به گزارش سلامت روز به نقل از ساینس دیلی، بستری اولیه کودکان در مدت ۴۸ ساعت یا بیشتر، وجود چهار علامت یا بیشتر در ویزیت اولیه اورژانس و سن ۱۴ سال یا بالاتر با بروز سندرم کووید طولانی مرتبط بود.

محقق اصلی «استفن فریدمن»، از دانشگاه کلگری در کانادا، گفت: «ما دریافتیم که در برخی از کودکان، بیماری کووید ۱۹ با گزارش علائم پایدار پس از ۳ ماه همراه است. نتایج ما نشان می‌دهد که راهنمایی و پیگیری مناسب، به ویژه برای کودکانی که در معرض خطر بالای ابتلاء به کووید طولانی هستند، مورد نیاز است.»

این مطالعه شامل ۱۸۸۴ کودک مبتلا به کووید ۱۹ بود که ۹۰ روز تحت نظر بودند. کووید طولانی مدت در حدود ۱۰ درصد از کودکان بستری در بیمارستان و ۵ درصد کودکانی که از اورژانس مرخص شده بودند، یافت شد.

فریدمن گفت: «میزان گزارش‌شده ابتلاء به کووید طولانی در بزرگسالان به طور قابل‌توجهی بیشتر از آنچه در کودکان یافتیم، است.»

بیشترین علائم پایدار گزارش شده در کودکان بعد از بهبود از کووید ۱۹ شامل خستگی یا ضعف، سرفه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس بود.

به گفته محققان، متأسفانه، هیچ درمان شناخته شده‌ای برای کووید طولانی مدت در کودکان وجود ندارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.