تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۵
کد خبر : 14401

چگونه از شر دانه های سیاه روی بینی یا جوش سرسیاه خلاص شویم

چگونه از شر دانه های سیاه روی بینی یا جوش سرسیاه خلاص شویم

چگونه از دانه‌های سیاه روی بینی خلاص شویم؟ این مقاله به دنبال پاسخ به این سوال پرتکرار است، زیرا دانه‌های سیاه روی بینی که به دلیل بسته شدن منافذ فولیکول‌های مو به وجود می‌آیند، زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهند. علت دانه‌های سیاه روی بینی وقتی که منافذ فولیکول‌های موی صورت بسته می‌شوند، جوش‌هایی

چگونه از دانه‌های سیاه روی بینی خلاص شویم؟
این مقاله به دنبال پاسخ به این سوال پرتکرار است، زیرا دانه‌های سیاه روی بینی که به دلیل بسته شدن منافذ فولیکول‌های مو به وجود می‌آیند، زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

علت دانه‌های سیاه روی بینی
وقتی که منافذ فولیکول‌های موی صورت بسته می‌شوند، جوش‌هایی روی صورت ایجاد می‌شود. این جوش‌ها که پوست روی آنها باز است، به دلیل برخورد مستقیم با هوا به رنگ تیره درآمده و به آنها جوش سرسیاه می‌گویند.

چگونه می‌توان از دانه‌های سیاه روی بینی خلاص شد؟ این سوال بسیاری از افراد را مشغول به فکر می‌کند، زیرا این دانه‌های سیاه می‌توانند ظاهر زیبای صورت را تحت تأثیر قرار دهند. این دانه‌ها به دلیل بسته شدن منافذ فولیکول‌های مو در بینی شکل می‌گیرند.

علت دانه‌های سیاه روی بینی
وقتی منافذ فولیکول‌های مو بسته می‌شوند، جوش‌هایی روی پوست بینی ایجاد می‌شود. این جوش‌ها که پوست بر روی آنها باز است، به دلیل برخورد با هوا، رنگ تیره می‌گیرند و به آنها جوش سرسیاه می‌گویند.

دانه‌های سیاه روی بینی ممکن است از موارد زیر ناشی شود:
۱- افزایش تولید چربی در بدن
۲- عوارض دارویی، به خصوص ناشی از مصرف برخی داروها
۳- جمع‌شدن باکتری‌ها روی پوست
۴- تغییرات هورمونی در دوران نوجوانی یا بارداری
۵- مصرف داروهای ضد بارداری
۶- عوامل ژنتیکی
۷- دوران قاعدگی یا بارداری

برای از بین بردن دانه‌های سیاه روی بینی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
۱- استفاده از وسایل و ابزارهای ویژه برای درآوردن دانه‌های سیاه بدون آسیب رساندن به پوست
۲- مراجعه به پزشکان متخصص پوست برای تخلیه دانه‌های سیاه به کمک وسایل مخصوص
۳- استفاده از محصولات و روش‌های طبیعی برای کنترل و درمان دانه‌های سیاه

استفاده از چسب‌های مخصوص بینی
قبل از استفاده از چسب‌های مخصوص بینی، صورت خود را بشویید تا منافذ آن باز شود. سپس با دقت به دستورالعمل نوشته شده بر روی محصول، چسب را روی بینی قرار دهید. پس از مدت زمان مشخص، چسب را از بینی کندیده و خواهید دید که دانه‌های سیاه جوش به آن چسبیده و از بینی جدا شده‌اند. حتماً به این نکته توجه کنید که استفاده بیش از حد از این چسب‌ها ممکن است باعث خشک شدن پوست یا تحریک غدد چربی شود و جوش‌های بیشتری ایجاد کند.

کرم برای از بین بردن دانه‌های سیاه روی بینی
می‌توانید کرم‌هایی را که برای از بین بردن دانه‌های سیاه روی بینی مخصوصاً طراحی شده‌اند، از داروخانه‌ها بدون نیاز به دستور پزشک تهیه کنید. این کرم‌ها با تأثیر بر روی چربی‌های سطح پوست، باعث خشکی و پاکسازی سلول‌های مرده روی صورت می‌شوند. این کرم‌ها موجب از بین رفتن دانه‌های سیاه و جلوگیری از تشکیل جوش‌های بیشتر می‌شوند.

از بین بردن دانه‌های سیاه روی بینی با لیزر
از جمله روش‌های پیشرفته برای از بین بردن دانه‌های سیاه روی بینی استفاده از لیزر است. با استفاده از این روش، پرتوهای لیزری بدون آسیب به سطح پوست وارد لایه‌های زیرین پوست می‌شوند و دانه‌های چرب و سیاه را از بین می‌برند.

مانع از تشکیل جوش‌های سرسیاه بینی
۱- تمیز کردن مرتب پوست برای از بین بردن چربی‌ها و جلوگیری از تشکیل جوش‌ها
۲- استفاده از محصولات ضد آفتاب با درصد چربی کم
۳- استفاده از ماسک‌های صورت و کرم‌های لایه‌بردار
۴- مراقبت از تغذیه سالم و مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه
۵- روزانه شستشو و تمیز کردن پوست صورت با استفاده از روش‌های مناسب

چگونه از شر دانه های سیاه روی بینی یا جوش سرسیاه خلاص شویم

ماسک آلوئه‌ورا
استفاده از ماساژ با آلوئه‌ورا بر روی پوست باعث جذب آب توسط پوست می‌شود که با این کار منافذ باز کمتر می‌شود و باعث جمع‌آوری باکتری‌ها و چربی‌ها درون آن نمی‌شود، که این باعث جلوگیری از تشکیل جوش‌های سرسیاه می‌شود.

ماسک سفیده تخم‌مرغ
با هم زدن یک سفیده تخم‌مرغ و اضافه کردن مقداری آب لیمو می‌توانید یک ماسک عالی برای پاکسازی چربی‌ها و منافذ پوست داشته باشید. این عمل باعث پاکسازی پوست صورت شما می‌شود.

ماسک ذغال چوب (کربن فعال)
با قرار دادن خمیری که از ترکیب ذغال و آب به دست می‌آید روی صورت، چربی‌ها به آن جذب می‌شوند و از شکل گیری جوش‌ها جلوگیری می‌کند.

ماسک خاک رس
مقداری خاک رس را با کمی آب مخلوط کنید و سپس خمیر را روی صورت و جوش‌ها بزنید. این ترکیب پاک‌کننده باعث از بین رفتن چربی‌های پوست می‌شود. پس از استفاده از این ماسک، صورت خود را با آب گرم بشویید.

استفاده از وازلین
یکی از روش‌های پاک کردن دانه‌های سیاه روی بینی، استفاده از وازلین است. برای این کار، وازلین را بر روی بینی خود مالیده و به مدت چند دقیقه یا حتی چند ساعت قرار دهید. بعد از آن، با قرار دادن کمی نایلون بر روی وازلین صبر کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر، با فشار کمی بینی خود را ماساژ داده و سپس آن را شستشو دهید.

در پایان
زیبایی چهره برای همه افراد اهمیت دارد و داشتن دانه‌های سیاه روی بینی اغلب خوشایند نیست. این مقاله به بررسی راهکارها و عوامل پیشگیری از تشکیل جوش‌های سرسیاه پرداخت. امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.