تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر : 14065

خواص شگفت‌انگیز رب انار در درمان آفت دهان

خواص شگفت‌انگیز رب انار در درمان آفت دهان

درمان آفت دهانی با استفاده از رب انار یک روش خانگی معتبر است. زمانی که زخم‌های دردناکی در داخل دهان، روی لثه، گونه، لب‌ها و زبان شما ایجاد می‌شوند، آنها را آفت دهانی می‌نامیم. علت ایجاد این آفت‌ها معلوم نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد که واکنش‌های ایمنی بدن ممکن است نقش داشته باشد. استفاده از

درمان آفت دهانی با استفاده از رب انار یک روش خانگی معتبر است. زمانی که زخم‌های دردناکی در داخل دهان، روی لثه، گونه، لب‌ها و زبان شما ایجاد می‌شوند، آنها را آفت دهانی می‌نامیم. علت ایجاد این آفت‌ها معلوم نیست، اما تحقیقات نشان می‌دهد که واکنش‌های ایمنی بدن ممکن است نقش داشته باشد. استفاده از رب انار یکی از راه‌های طبیعی درمان آفت دهانی است. سایت ذندان لند منابع خوبی در مورد این روش را ارائه داده است.

آفت دهان چیست؟
آفت دهانی زخم‌های دردناکی هستند که روی لب تشکیل می‌شوند و رنگ‌های زرد یا سفیدی دارند. این زخم‌ها معمولاً تا ۶ هفته می‌توانند به شما مشکل ایجاد کنند. استفاده از رب انار بهبود قابل توجهی در درمان این آفت‌ها دارد.

علائم آفت دهان
آفت دهان با داشتن موارد زیر شناخته می‌شود:

– زخم با رنگ‌های زرد یا سفید در شکل بیضی
– درد در منطقه آفت و اطراف آن
– حس سوزش در دهان
– تب و تورم غدد لنفاوی
– حس نامطلوب در دهان

خواص شگفت‌انگیز رب انار در درمان آفت دهان

انواع آفت دهان
آفت دهان به دو نوع ساده و پیچیده تقسیم می‌شود. در آفت دهان ساده، فرد ۳ تا ۴ بار در سال با این زخم مواجه می‌شود و در یک تا دو هفته بهبود می‌یابد. اما در آفت دهان پیچیده، درمان آن زمان بیشتری می‌طلبد.

علت آفت‌های دهان
تاثیر استرس بر ایجاد آفت دهان
استرس به سلامتی آسیب می‌زند و باعث ضعف سیستم ایمنی می‌شود. این ممکن است باعث رفلاکس اسید معده و ایجاد زخم دهان شود.

آسیب‌های ناخواسته ممکن
گاهی لب‌ها و لثه‌ها آسیب می‌بینند، بنابراین وقتی مسواک می‌زنید، مراقب باشید تا به آنها آسیب نرسانید و زخم دهانی ایجاد نشود.

سدیم لوریل سولفات در محصولات بهداشتی
افزودنی‌هایی که به نام سدیم لوریل سولفات (SLS) شناخته می‌شوند، در بعضی محصولات بهداشتی مانند خمیر دندان و دهانشویه‌ها استفاده می‌شوند. اما این ماده ممکن است باعث ایجاد زخم و آفت دهان شود. اگر با آفت دهان مواجه شدید، بهتر است از محصولات حاوی SLS خودداری کنید.

حساسیت‌ها و آلرژی‌های غذایی
اگر شما به یک نوع غذا حساس یا آلرژی دارید، ممکن است این واکنش به صورت آفت دهانی ظاهر شود.

کمبود ویتامین و مواد معدنی
کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن می‌تواند آفت دهانی را ایجاد کند.

تغییرات هورمونی
تغییرات هورمونی، به ویژه در زنان در طول دوره قاعدگی، ممکن است آفت دهانی را بوجود آورد.

درمان آفت دهان با رب انار
رب انار دارای خواص درمانی برای آفت دهان است. برای استفاده از آن، رب را به شکل پودر یا با حل شدن در چند قطره آب روی آفت قرار دهید. این روش می‌تواند سوزش و درد آفت دهان را کاهش دهد. اگر نتیجه‌ی مطلوب را نگرفتید، می‌توانید یک ساعت پس از استفاده اول دوباره آن را بزنید.

درمان آفت دهان با آویشن
آویشن یک گیاه دارویی است که برای درمان آفت دهان مفید است. آنتی‌باکتری، ضد قارچ و ضد التهابی خواصی دارد. همچنین، اسپری‌های آویشن نیز در بازار موجود هستند.

درمان آفت دهان با عسل
استفاده از عسل یک روش خانگی برای درمان آفت دهان است. کافی است کمی عسل را روی آفت بمالید و ماساژ دهید.

خواص رب انار برای آفت دهان
انار میوه‌ای است با خواص ضد میکروبی. رب انار می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها را از بین ببرد. این خصوصیات باعث شده است که رب انار به عنوان یک راه حل خانگی برای درمان آفت دهان استفاده شود. پلی‌فنول‌ها و اسید الاژیک در رب انار اثرات آنتی‌اکسیدانی دارند و در درمان آفت دهان کاربرد دارند. همچنین، انار خاصیت ضد التهابی دارد.

زمانی که باید به پزشک مراجعه کنید
اگر آفت‌ها بسیار بزرگ باشند یا روش‌های خانگی نتیجه ندهند، بهتر است به پزشک یا دندانپزشک مراجعه کنید. در گذشته، آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند دیفن هیدرامین و تتراسایکلین برای درمان استفاده می‌شدند و امروزه نیز تجویز می‌شوند. افراد مبتلا به ایدز یا سرطان قبل از استفاده از این داروها باید با پزشک مشورت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.