تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر : 13976

روش جدید ایمپلنت دیجیتال

روش جدید ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال یک روش جدید برای کاشت دندان است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی مانند رادیوگرافی دندان (CBCT) و ایجاد مدل‌های سه بعدی، فرآیند جایگزینی دندان‌ها را بهبود می‌بخشد. این روش می‌تواند به دقت و بهینه‌تر فرآیند درمان را انجام دهد و زمان و تعداد جلسات درمانی را کاهش دهد. در این روش، ابتدا

ایمپلنت دیجیتال یک روش جدید برای کاشت دندان است که با استفاده از فناوری‌های دیجیتالی مانند رادیوگرافی دندان (CBCT) و ایجاد مدل‌های سه بعدی، فرآیند جایگزینی دندان‌ها را بهبود می‌بخشد. این روش می‌تواند به دقت و بهینه‌تر فرآیند درمان را انجام دهد و زمان و تعداد جلسات درمانی را کاهش دهد. در این روش، ابتدا با استفاده از رادیوگرافی دندان یا CBCT، یک مدل سه بعدی ایجاد می‌شود و سپس اقدام به کاشت دندان با استفاده از این مدل و با کمک کامپیوتر و متخصص ایمپلنت می‌شود. به عبارت دیگر، ایمپلنت دیجیتال یک روش پیشرفته در کاشت دندان است که با استفاده از فناوری دیجیتال فرآیند جراحی را بهبود می‌بخشد و به بیماران امکان انجام درمان با دقت و کمترین زمان ممکن را می‌دهد.

مزایای ایمپلنت دیجیتال در کاشت دندان:

1. دوام بیشتر: این روش درمانی نتایج طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر دارد، به این معنی که دندان‌های کاشته شده با این روش به مدت زمان بیشتری قابل استفاده هستند.

2. کمترین نیاز به مواد اضافی: در ایمپلنت دیجیتال، نیازی به استفاده از مواد اضافی مانند چسب در هنگام کاشت دندان نیست، که این امر به تسهیل و سادگی روند درمان کمک می‌کند.

3. ایجاد دندان‌های طبیعی: ایمپلنت دیجیتال با ایجاد دندان‌های مشابه و طبیعی، علاوه بر پر کردن دندان‌های از دست رفته، بهبود اعتماد به نفس شما را نیز به همراه دارد.

4. حفظ بهداشت دهان: این روش درمانی موجب حفظ بیشتر بهداشت دهان و جلوگیری از تحلیل لثه‌ها می‌شود.

5. امکان کاشت چندین پایه: این روش امکان کاشت چندین پایه را در یک جلسه فراهم می‌کند که این امر به سرعت و کارایی بیشتر در درمان کمک می‌کند.

6. درصد موفقیت بالا: عملیات ایمپلنت دیجیتال با درصد موفقیت بالا انجام می‌شود که این امر اطمینان بیشتری به بیماران می‌دهد.

فرآیند انجام ایمپلنت دیجیتال در دو مرحله انجام می‌شود که در مجموع ممکن است حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت زمان بگیرد. این فرآیند به شرح زیر است:

1. در مرحله اول، دندانپزشک با استفاده از اشعه ایکس دندان‌های شما را بررسی می‌کند. سپس پایه ایمپلنت دیجیتال با استفاده از داروی بی‌حسی در استخوان فک شما کاشته می‌شود.

2. در مرحله بعدی، با ایجاد یک شکاف در لثه، استخوان فک بیرون می‌آید و برای کاشت پایه ایمپلنت، یک سوراخ در استخوان ایجاد می‌شود. سپس ایمپلنت درون سوراخ قرار می‌گیرد و محکم می‌شود. پس از آن، یک stop-cap بر روی ایمپلنت قرار می‌گیرد تا محل عمل پوشش داده شود و بخیه‌ها بسته می‌شوند.

3. در مرحله بعدی، پس از گذشت مدتی از زمان از عملیات، دندانپزشک متخصص بخیه‌ها و محل کاشت پایه ایمپلنت را بررسی می‌کند. با استفاده از بی‌حسی موضعی، شکافی کوچک ایجاد شده و Stop-cap موقت برداشته می‌شود. سپس ایمپلنت متصل و به محل خود می‌چسبد.

روش جدید ایمپلنت دیجیتال

در مورد معایب این روش درمانی نیز باید بحث کرد:

1. این روش، به طور کلی یک روش درمانی تهاجمی است، به این معنی که نیاز به جراحی و ورود به استخوان فک برای کاشت ایمپلنت دارد.

2. فرآیند انجام این روش ممکن است طولانی باشد، از جمله زمان مورد نیاز برای بررسی‌ها، آماده‌سازی، و خود عمل جراحی.

3. ایمپلنت دیجیتال همانند سایر ایمپلنت‌ها، هزینه‌های بالایی دارد که ممکن است برای برخی افراد دغدغه باشد.

4. برای انجام این روش، مهارت و تجربه قوی از سوی پزشک لازم است، بدون این مهارت‌ها، ممکن است موفقیت عملیات کاهش یابد.

5. برخی افراد ممکن است بعد از انجام عملیات احساس درد کنند یا به دلیل شرایط جسمی و زمینه‌های دیگر، مناسب نباشند.

به طور کلی، این روش درمانی همراه با مزایا و فوایدی است، اما نیازمند بررسی دقیق و شناخت موارد فردی بیماران است تا به بهترین نتیجه ممکن دست یابند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.