تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 12921

هسته زردآلو واقعا ضدسرطان است؟

هسته زردآلو واقعا ضدسرطان است؟
مصرف معمول مغز هسته زردآلو مشکلی ندارد اما در صورت مصرف بیش از حد، ممکن است مقدار سیانید تولید شده در بدن افزایش یابد و به بدن آسیب برساند.

به گزارش سلامت روز به نقل از ایسنا، در مورد خوردن مغز هسته زردآلو، باید گفت که مصرف آن به دلیل وجود مواد مغذی مثل فیبر، ویتامین E، و مواد مضاد اکسیدان، برای سلامتی مفید است. همچنین، آمیگدالین موجود در هسته زردآلو می‌تواند خاصیت ضدسرطانی داشته باشد، اما مطالعات بیشتری برای تأیید این خاصیت لازم است و هیچ شواهد قطعی در دست نیست که خوردن مغز هسته زردآلو به تنهایی بتواند سرطان را درمان کند.

هسته زردآلو خاصیت ضدسرطانی دارد؟

در مورد مصرف مغز هسته زردآلو برای افرادی که به سرطان مبتلا هستند، باید گفت که این مصرف به تنهایی نمی‌تواند برای درمان سرطان مفید باشد. همچنین، مصرف مغز هسته زردآلو به عنوان مکمل غذایی برای افرادی که به سرطان مبتلا هستند، باید با مشورت پزشک معالج انجام شود.

در برخی موارد، مصرف مغز هسته زردآلو برای افرادی که به سرطان مبتلا هستند، ممکن است مضر باشد. به طور مثال، مصرف مغز هسته زردآلو می‌تواند در برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پروستات، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ، موجب افزایش سطح استروژن در بدن شود که ممکن است باعث رشد سرطان شود.

به علاوه، برخی از درمان‌های شیمیایی و پرتودرمانی که برای درمان سرطان استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث کاهش سلول‌های سالم بدن شوند. در این شرایط، مصرف مغز هسته زردآلو می‌تواند باعث تشدید علائم این درمان‌ها شود.

بنابراین، افرادی که به سرطان مبتلا هستند و قصد مصرف مغز هسته زردآلو را دارند، باید بهترین تصمیم را با مشورت با پزشک خود اتخاذ کنند.

هسته زردآلو

هسته زردآلو داروی جایگزین نیست!

به طور کلی، مصرف مغز هسته زردآلو در حد معمول و به عنوان بخشی از تغذیه سالم می‌تواند برای سلامتی مفید باشد، اما برای درمان بیماری‌های خاص نباید به عنوان دارو جایگزین مصرف شود و در هر صورت قبل از استفاده از هرگونه مکمل غذایی یا دارویی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

هسته زردآلو خطرناک است اگر…

در صورت مصرف بیش از حد هسته زردآلو، ممکن است مقدار سیانید تولید شده در بدن افزایش یابد و به بدن آسیب برساند. این سم سیانیدی می‌تواند باعث ایجاد علائمی مانند سردرد، حالت تهوع، استفراغ و احساس گیجی شود.

نظر متخصصین موسسه MSKCC، بر این است که علائم نگران‌کننده بیشتر که به مسمومیت سیانیدی مربوط است، شامل سطح هوشیاری پایین، سیانوز (کبود شدن پوست، ناخن و لب‌ها به دلیل کمبود اکسیژن)، افتادگی پلک چشم، و فشار خون پایین است.

این مسمومیت، همچنین موجب آسیب به اعصاب بدن می‌شود. برای مثال، اندرو ویل، پزشک و موسس مرکز پزشکی جامع در آریزونا، توصیه می‌کند که شما ممکن است به دلیل آسیب عصبی، در راه رفتن مشکل داشته باشید .مسمومیت سیانیدی، احتمال آسیب به کبد را نیز دارد.

اما باید توجه داشت که مصرف معمول مغز هسته زردآلو به میزان ایمن مشکلی ندارد. برای مصرف بهتر هسته زردآلو، بهتر است میوه را به دقت شسته و هسته را بدرستی از آن جدا کنید. همچنین، برای جلوگیری از مصرف بیش از حد هسته زردآلو، بهتر است مصرف مغز هسته زردآلو را با مشورت پزشک خود نظارت کنید و در صورت بروز علائمی مانند سردرد، حالت تهوع و استفراغ، به پزشک خود مراجعه کنید.

مغز هسته زردآلو را همزمان با چه میوه‌هایی نباید خورد؟

دکتر ویل می‌گوید: اثرات جانبی آمیگدالین با خوردن هلو، کرفس، جوانه گندم و هویج نیز چندبرابر می‌شود. این بدین دلیل است که این سبزیجات حاوی آنزیمی هستند که آزاد شدن سیانید را در بدن فعال می‌کنند.

هسته زردآلو برای کودکان خطرناک است؟

مصرف مغز هسته زردآلو برای کودکان به طور کلی ایمن است، اما باید توجه داشت که کودکان زیر یک سال به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، ممکن است در برابر سمیت سیانیدی حساسیت بیشتری داشته باشند. بنابراین، برای کودکان زیر یک سال، بهتر است از مصرف هسته زردآلو خودداری کنید.

همچنین، برای کودکان بالای یک سال، بهتر است به توصیه پزشک خود، میزان مصرف مغز هسته زردآلو را تنظیم کنید.

همچنین، برای جلوگیری از ریسک سمیت سیانیدی، بهتر است که هسته زردآلو را قبل از مصرف به دقت شسته و هسته را بدرستی از آن جدا کنید. به علاوه، در صورت بروز هرگونه علائم ناگوار پس از مصرف هسته زردآلو، به پزشک خود مراجعه کنید.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.