تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر : 13776

شناسایی علل شکستگی ایمپلنت و روش‌های درمان

شناسایی علل شکستگی ایمپلنت و روش‌های درمان

شکستگی ایمپلنت یک مشکل است که ممکن است برای افرادی که ایمپلنت به جای دندان خود دارند، پیش بیاید. ایمپلنت در واقع یک دندان مصنوعی است که به جای دندان طبیعی شما قرار می‌گیرد. از دلایل استفاده از ایمپلنت به جای روش‌های جایگزین دیگر مثل لمینت دندان، این است که ایمپلنت معمولاً با درصد بسیار

شکستگی ایمپلنت یک مشکل است که ممکن است برای افرادی که ایمپلنت به جای دندان خود دارند، پیش بیاید. ایمپلنت در واقع یک دندان مصنوعی است که به جای دندان طبیعی شما قرار می‌گیرد. از دلایل استفاده از ایمپلنت به جای روش‌های جایگزین دیگر مثل لمینت دندان، این است که ایمپلنت معمولاً با درصد بسیار پایینی شکسته شدن یا ناموفقیت مواجه می‌شود. بنابراین، افرادی که دندان خود را از دست داده‌اند، به دنبال راهی هستند تا دوباره دندان ثابت داشته باشند، به ایمپلنت روی می‌آورند.

در صورتی که دندان‌های شما به هر دلیلی از بین بروند یا شما مجبور به خالی کردن دندان‌های خود شوید، این می‌تواند موجب شکستن زیبایی چهره‌تان، به‌ویژه هنگام خنده زدن، شود. همچنین، ممکن است در هنگام خوردن غذا با مشکلاتی مواجه شوید. اینجاست که ایمپلنت به عنوان یک گزینه جایگزین به کمک می‌آید. ایمپلنت، یک راه حل پرهزینه است ولی با درصد بالایی موفقیت همراه است، حدود ۹۰ درصد.

پس از جایگذاری ایمپلنت، دندان‌پزشک به طور منظم دندان‌ها را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز درست پیش می‌رود. پس از این مرحله و با تایید شما، می‌توانید دندان‌های سالم و زیبا داشته باشید. البته برای حفظ سلامت دندان‌های ایمپلنتی خود، باید به نکات کوچکی توجه کنید که دندان‌پزشک شما به شما می‌آموزد.

عوامل تاثیرگذار بر شکستگی ایمپلنت:

۱. پری ایمپلنتیت: واکنش التهابی اطراف ایمپلنت، که می‌تواند منجر به ضعف و شکستگی آن شود.
۲. استئواینتگریشن: فرآیند جوش شدن استخوان به ایمپلنت که در صورت ناکامی می‌تواند باعث شکستگی شود.

عوامل جزئی:

۱. دیابت
۲. بیماری لثه
۳. اندازه کوچک یا ناکافی بودن توده استخوانی
۴. بهداشت دهان و دندان ضعیف
۵. موقعیت نادرست کاشت ایمپلنت دندان
۶. مصرف برخی داروها
۷. برخی بیماری‌ها از جمله سرطان
۸. سیگار کشیدن
۹. دندان‌های قروچه
۱۰. آبسه دندان
۱۱. شکستگی ایمپلنت

شناسایی علل شکستگی ایمپلنت و روش‌های درمان

شناسایی شکست ایمپلنت:

شکست ایمپلنت ممکن است به شکلی واضح به ظاهر نشان داده نشود، بلکه علائم دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد. برای تشخیص صحیح، به موارد زیر توجه کنید:

۱. ملتهب و متورم شدن لثه‌ها
۲. احساس لغزندگی ایمپلنت هنگام صحبت یا خوردن غذا
۳. درد در اطراف پیچ‌ها یا درون لثه
۴. شل شدن ایمپلنت یا پیچ‌ها، که ممکن است منجر به شکستگی شود و دردناک باشد.

درمان شکستگی ایمپلنت متفاوت بوده و بستگی به دلایل شکست و شرایط مختلف دارد. اگر شکستگی ایمپلنت ناشی از پری ایمپلنتیت باشد که ناشی از نقض بهداشت دهان و دندان است، می‌توان با شستشوی دهان و ایمپلنت و استفاده از مواد ضدعفونی، آن را درمان کرد.

شناسایی علل شکستگی ایمپلنت و روش‌های درمان

اگر شکستگی ایمپلنت به علت آسیب به بافت‌های دندان باشد، همچنان می‌توان با شستشوی دهان و دندان اقدام به درمان کرد.

در مواقعی که آسیب ناگهانی به دهان وارد شود و باعث شکستگی ایمپلنت شود، مراحل مختلفی برای درمان وجود دارد. در مرحله اول، بافت‌های ملتهب را جدا می‌کنند، سپس در مرحله دوم پیوند استخوان انجام می‌شود، و در مرحله آخر، اگر شکستگی به حدی شدید باشد که ایمپلنت را خود مین دندان شکسته باشد، دندان را تعویض می‌کنند.

در مواردی مانند سیگار کشیدن یا داشتن دندان‌های قروچه، بیشتر به عهده خود بیمار است که باید پس از مراحل اولیه توسط دندانپزشک، این عادات را کنار بگذارد تا دندان‌های سالم داشته باشد.

برای خارج کردن ایمپلنت، دندانپزشک باید از روش‌های حرفه‌ای و دقیق استفاده کند تا به استخوان‌ها آسیب نرسد و امکان جایگزینی با ایمپلنت دیگر وجود داشته باشد. بهترین روش‌های خارج کردن ایمپلنت عبارتند از:

1. استفاده از throut bar: این ابزار برای برش کمی از استخوان لثه است و به دندانپزشک کمک می‌کند تا ایمپلنت را به دقت و بدون آسیب به استخوان‌ها و لثه‌ها خارج کند.

2. استفاده از پیزو الکتریک: این روش به معنای استفاده از انرژی فراصوت برای برداشتن ایمپلنت است. این روش نیز به دندانپزشک کمک می‌کند تا به طور دقیق و بدون صدمه دادن به استخوان‌ها ایمپلنت را خارج کند.

3. استفاده از گشتاور معکوس: این روش جدیدترین و به روزترین روش است و به معنای برش دادن ایمپلنت است. این روش نیز به دندانپزشک امکان می‌دهد تا ایمپلنت را با دقت و بدون آسیب به استخوان‌ها و لثه‌ها خارج کند.

دندانپزشک با استفاده از این روش‌های حرفه‌ای می‌تواند ایمپلنت را با دقت و بدون صدمه دادن به استخوان‌ها و لثه‌ها از داخل لثه خارج کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.